Ableton push 2 ribbon controller gebruiken om dingen mee aan te sturen via midi ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
Ableton push 2 ribbon controller gebruiken om dingen mee aan te sturen via midi ?

Hallo mede forum leden,

Ik mag nu ook trotse eigenaar zijn van ableton Push 2!
Alleen ik heb video materiaal van groove3 die heb ik helemaal door genomen(gekeken voor ik de push nog had).

Nu is mijn vraag hoe ik die ribbon controller kan gebruiken bij selecterenergens aan knopen via midi.
Ik wil er dingen er mee aan sturen van bij voorbeeld een software plug-in!

Kan iemand mij dit uitleggen of dit mogelijk is....

Zoek al de hele avond me suf om het via me ribbon controller dingen mee aan te kunnen sturen zo moeilijk kan het toch niet zijn(mits het mogelijk is natuurlijk anders kan je blijven zoeken) ?

Bedankt al vast voor jullie medewerking.
 
Die ribbon controller kan ook dienen als modulation wheel, volgens mij met shift ingedrukt. Vervolgens kun je in je plug-in functies aan je mod wheel toewijzen.
 
Er is een max device dat "expression control" heet geloof ik.
Daar map je pichbend aftertouch en dat soort dingen aan je plugin,

zie:
https://www.ableton.com/en/manual/max-for-live-devices/

Expression Control is a parameter modulation device that allows for a wide variety of internal MIDI mappings. The MIDI controller’s Velocity, Modulation Wheel, Pitch Bend, Aftertouch and Keytrack can each be mapped to one destination.
Activate a Map switch and click on a parameter in Live to assign that parameter as a mapping target.
 
Ik werk niet met Ableton noch met die push 2 ribbon controller, maar blijkbaar kun je wel een andere controller mappen aan die ribbon hoewel :
Additional Information :
1. ....
2. The Touchstrip can be mapped but will continue to send Pitch Bend information simultaneously.
Dan moet je de data al opsplitsen of anders de Pitch Bend converteren naar een CC.
 
Back
Top