alpha juno1. SYS EX

cuba7000

Ouwe rot
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.491
Locatie
Rotterdam
Ik snap het niet..

er is blijkbaar een verschil tussen de bulk load MIDI .o. en bulk load MIDI..

(ik weet dat je bij de een de eerste ook write knop ook moet indrukken)

wat is het verschil, dat je bij de eerste, alle patches doet en bij de laatste maar 1 ??

het lukt me om met bulk load.o. een sys ex file naar de juno te sturen (file van 4 kb)

maar als ik dan weer in mijn sys ex data (bulk dumpMIDI .0.) van de juno naar librarian stuur, komt er sys ex
data binnen bij de librarian ,,,,maar die is kleiner ??(54 bytes)

en als ik die file dan weer terug naar de juno stuur, lukt het niet

sowieso staan er op de het web. files met 54 bytes en 4 kb). het lukt mij alleen om de files van 4 kb naar de juno te sturen...

ik had mijn originele data opgenomen ,als back up via ((bulk dumpMIDI .0.), (54kb) maar het lukt me nu niet meer om die terug te dumpen...):

de gouden tip......
 
ik kan het ook ni,, al de patchen staan in sounddiver,
daar editeer ik de patch met de adaption die ik heb aangepast
zoals een mks controller er uit ziet,
en ik vind het te moeilijk om vd a juno de patch terug te sturen,
want dat moet idd met enkele knoppen,,
patch receive werkt ni,
 
hmmm

wat ik graag zou willen, een bank inladen, en dan de toffe single patches terug naar de computer sturen,

dan een andere bank inladen, en die toffe single patches weer inladen in de juno

zodat ik mijn eigen ideale user bank kan maken.

of is dit allemaal te veel gevraagd ?
 
nee,,
check mss de ajuno pdf,,? daar staat er iets over dacht ik toch http://www.stephenm.be/sf/JUNO-1_OM.pdf

er zijn veel a-juno editors
maar tis idd met hebulp vd knoppen dat je de patch syx uitstuurd, voor zover ik tot nu toe weet?

ik zou zelf graag al de patchen vd library als losse syx temp patchen maken, en zo doorsturen
dat is gelukt bij andere synths, maar ni bij de a juno.
tis ni zo zwart op wit,, kweet ni tot hoever de pdf manual gaat over de syx

http://www.stephenm.be/sf/ajuno-send-patch.png
 
Laatst gewijzigd:
de studio staat op,, de patch naar buiten sturen via sysex,
doe je gewoon door op de patch nummer te drukken,
met een prg change message gaat dat niet,

oa. soundiver leest die patch dan in, of mss ook andere editors,

F0 41 35 0D 23 20 01 02 02 02 03 03 05 02 03 00 00 01 00 00 00 36 5B 59 00 4B 4E 58 48 3C 00 27 40
00 47 00 7F 00 7F 00 78 5C 0C 2C 2D 2B 22 27 20 36 3E 3E 3E F7


Hoe een ganse bank vd a-juno naar de pc te sturen, dat weet ik ook nog ni,

De a-juno stuurt enkel het volgende uit bij data transfer / bulk

F0 41 40 0D 23 F7
F0 41 4F 0D 23 F7

De druk knoppen zijn wel fragiel, en geven bv snel ee dubbele trigger,, dan krijg ik direct cancel te zien

en die .o. is mss tape backup ?? Da's niet via midi, Dat was via een cassette recorder, via de earphone jacks,,
 
Laatst gewijzigd:
1 patch naar buiten sturen. lukt volgens mij wel, maar, 1 patch laden via sys ex lukt me niet,

1 patch laden is volgens mij gewoon DATA TRANSFER >LOAD. ( display geeft. BULK LOAD MIDI..) dus zonder de kleine o aan het einde
 
Je eigen banks maken moet lukken met de Alpha Base editor.

Het editen van een single tone werkt voor mij het fijnst met die CTRL template van Audiobombs.

Allebei te vinden via bovenstaande link.
 
ja die CTRL template van Audiobombs ben ik aan het gebruiken, werkt super

alleen dus niet echt voor sys ex dumps

Alpha Base editor. werkt alleen op de PC

nog anders opties,? ik heb ook al flink gegoogeld, maar mischien zie ik iets over het hoofd
 
die sysex patchen van 54 bytes werken idd hier ook,, k heb nog veel losse presets die meer dan 54 bytes zijn, en daar reageert de ajuno niet op

om een bank te saven van de ajuno naar de computer ben ik ook nog ni verder,
kheb wel veel banken gevonden in mn ajuno dir, dus het moet mogelk zijn,,
 
@Cuba: ik ken geen (gratis) Juno librarian voor OSX om je banks mee te maken.

Maar als je wat oude midi synths hebt, is het misschien handig om ook een Windows machine te hebben zodat je ook wat oudere Windows software kan gebruiken. Eventueel een virtuele Windows XP op je Mac in VMware ofzo.

Met die Alpha Base voor windows kan je gewoon losse patches opslaan en op door jou gewenste locaties in een bank inladen.

Overigens moet je inderdaad wat settings veranderen in je Juno om sysex te kunnen ontvangen. Zie hier: http://www.llamamusic.com/mks50/mks-50_info.html#loadsave

@Stephen: een bank saven van de Juno naar PC gaat bij mij prima met Alpha Base.
 
okey, t is me gelukt,, press data transfer, en write, en bulk dump

dat is die handshake methode, als je write ook tegelijk indrukt,,
dan werkt de dump met alles ,, alphabase, sounddiver

ja, heel ver in mn geheugen herinner ik iets van die handshake methode,,
dat zal wel ergens in de manual staan,, of juist niet, en is dat een hidden feature
dat wel vermeld staat zoals op die juno website

merci joris,, en merci om die link van llamamusic nog eens te vermelden,

of ja, dat was al in de eerste mail gezegd maar ik heb het nu pas door,

die 54 bytes size is een enkele patch,

je moet echt de write knop ook indrukken,,
anders stuurt ie enkel een bericht send data uit,

gewoon press data transfer bulk dump werkt niet , dan moet je met een handshake methode editor werken mss?

en een preset selecteren stuurt de patch in sysex door,, die 54 bytes

een sysex patch vd computer naar de juno sturen gaat zonder op de knoppen vd juno te drukken,
maar dan moet het midi channel overeen komen, en das 1 denk ik voor de meeste sysex patchen

er staat een lijst op die llamamusic site, hoe al de midi settings te zetten,want sysx receive moet ook on staan

soit, sorry voor de topic haijack maar ik moest dat ook weten, of wast vergeten met die write knop tegelijk ook in te drukken

ja, sorry, jij wist dat al, cuba7000
 
Laatst gewijzigd:
write indrukken wist ik al.

ik kan nu inmiddels de user bank uitsturen en weer terug,, ik ben met dat content genoeg eigenlijk

edit ik zelf een user bank naar smaak. en save die dus op de computer, en dan weer een bank,,etc, maak een mooie user libary aan,

thanx allemaal voor de tips !
 
Back
Top