Verschillen tussen Maschine mk3 en Komplete Kontrol s49 mk2

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort maschine mk3 kopen om me 1 te vervangen en omdat novation 49SL MK2 Al heb.
Nu twijfel ik erg of niet beter kompleet kontrole s49 mk2 kan nemen i.p.v maschine mk3

Ik vroeg me af wat de verschillen zijn native instruments maschine mk3 en kompleet kontrole s49 mk2.

Maschine mk3 :

1. Drumpads
2. Maschine software 2
3. Waarschijnlijk meer knoppen dus dan ook meer mogelijkheden ?
4. ....er zullen vast nog meer zijn ?

Kompleet kontrole s49 mk2 :

1. keyboard kontrole software plug-in
2. Geen maschine 2 software
3. Toetsen natuurlijk
4. Groter(kan een nadeel zijn)
5. ....er zullen vast nog meer zijn ?

Wie kan er nog meer voor en nadelen en verschillen aangeven.
Ik hoor het wel van jullie.

Gr. Sebastian
 
Last edited by a moderator:
je zit al een jaar of 100 alles te checken en te vragen over maschine en allerlei andere zaken
er is niet 1 keuze die de beste is of een andere die per se heel slecht is
ga gewoon voor iets wat je aanstaat en stop tijd in het muziek maken ipv het ellenlange voorbereiden op je keuze
 
Maschine zit tegenwoordig een geluidskaart in, de KK niet.



De Maschine software is een DAW op zich. Maar je bent al bekend met de MK1, dus je weet wat je qua workflow kunt verwachten.



Als je t mij vraagt is de integratie van beide apparaten even goed, als het gaat om het browsen van VST en presets. Je kunt voor native instruments VST op beide apparaten direct 8 macros bedienen. Wel werkt het toetsenbord binnen Kontakt libraries beter, vanwege de kleurcodering.



Grote voordeel van Maschine is voor velen de drum synths.


Aangezien je al een prima toetsenbord hebt, zou ik in dit geval voor de Maschine gaan.
 
je vragen over Maschine/Kompete zijn te algemeen.. ('waarschijnlijk meer knoppen', 'groter - kan een nadeel zijn') :gaap:
Da's hetzelfde als 'ik wil een Opel Corsa of een Honda motorfiets kopen. Kunnen jullie me de verschillen vertellen'?

Als ik bijvoorbeeld een nieuw tosti apparaat wil kopen maak ik eerst een lijstje voor mezelf met wat ik zoek:
1. budget max 50,-
2. makkelijk schoon te maken
3. boterhammen van de Lidl moeten passen
4. goede anti aanbaklaag
5. kleur moet ‘space grey’ zijn

Ik weet dat die punten belangrijk VOOR MIJ zijn doordat ik al een tijdje tosti’s maak met een ander apparaat.
Vervolgens ga ik zoeken naar iets dat het dichtst in de buurt komt van m'n wensen..

Dus,wat heb je zelf al uitgezocht..
Noem voor elk van die twee (Maschine / Komplete Kontrol) eens de 5 killer features op die jij zo te gek vind?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top