HELP! MIDI CHAIN SETUP

Tim010

Ingeburgerd
Lid sinds
1 Maart 2018
Berichten
46
Help! Ik zit te etteren met alles te linken.
Ik zal wel iets over het hoofd zien maar goed..

Gear:
Elektron Machinedrum Mk1 sps-1 (midi in, midi out, midi tru)
Acidlab miami 808 clone (midi in, sync in/out)
mam mb33 retro (midi in)

MD moet de MAM aansturen, dat lukt en zit in de midi out van de MD.


Wat niet lukt; de miami mee te krijgen in de clock van de MD of als master clock te maken.

Iemand tips?
 
Dan wil je dus eigenlijk de Miami ook op de midi-out van de MD. Dan kun je een Midi-splitter gebruiken, dan zet je de Miami en de MB allebei op de MD midi-out met een ander kanaal en stuur je de clock ook naar de Miami.
 
Dat is een optie maar, wil kijken of ik zonder iets extras aan te schaffen alles kan laten sync. In theorie zou het moeten beteken dat de Maimi de master clock word maar, die gaat in de midi in van de MD en de MAM gaat op de midi out van de MD.
Geprobeerd, global settings > sync > tempo naar external maar, geen resultaat.
Dan zou het tempo lichtje uit moeten gaan en de clock van de miami zou moeten overnemen.
Ik hoop dat daar ergens de oplossing ligt die ik over het hoofd zie.
 
De Acidlab als master gaat volgens mij niet lukken omdat hij sync uitstuurt en geen midi clock. De MD als master moet, denk ik, mij wel kunnen maar misschien moet je het in je kabels zoeken. Als de MD midi/sync uitstuurt heb je ook een midi/sync kabel nodig ipv een standaard midi kabel.
 
Ik ben nu al weer even verder maar, nog steeds geen oplossing.. heb een KENTON D-SYNC aangeschaft. Deze zou het probleem moeten verhelpen maar, krijg de setup nog steeds niet goed.
De DSYNC zou het signaal van de MIAMI moeten kunnen omzetten naar een middi clock met start stop data.
Krijg het alleen nog steeds niet runnig.

Iemand ideeen?
 
Als ik het goed begrijp wil je via midi out van de md data naar de mam toe krijgen en tegelijk een clock sync binnen krijgen van de Miami. Maar je wilt ook de Miami aansturen via de midi out van de md. dat zou dan via true poort op de mam kunnen (of andersom, op de miami) maar die heb je op beide niet.
 
Als ik kijk naar de mogelijkheden van de Miami en de Kenton, zou het moeten werken. Enige wat ik nu kan bedenken, is dat je een midi kabel gebruikt ipv midi sync. Ik neem aan dat je weet dat een midi sync kabel niet hetzelfde is als een midi kabel?
 
Nee dat wist ik niet eigenlijk maar dat heeft te maken met het aantal verbindingen geloof ik op de DIN kabel, toch? Maar ik zou denken dat je in ieder geval de klok vanuit de MD op de miami moet kunnen ontvangen (als de MD master is voor klok) via de midi in van de miami. Werkt dat (zonder de MAM) wel?
 
Als ik het goed begrijp, wilt hij de D-sync aan de Miami hangen. De Miami stuurt alleen sync out. Dat kan alleen aankomen bij de D-sync met een midi/sync kabel.
 
ah ja inderdaad. kabel checken.
En TS heeft ondertussen dus toch al wat aangeschaft om het werkend te krijgen...dat wou die nou net niet ;-)
 
Back
Top