Sustainpedaal doet het andersom

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Hallo medeforumgenoten,

Onlangs heb ik een nieuw midi keyboard gekocht, de Akai MPK249. Nou krijg ik helaas het sustainpedaal niet goed werkend. Hij doet het precies verkeerd om. Dus noten klinken altijd lang behalve als ik het pedaal ingedrukt houd. Ik heb twee sustainpadalen en bij beiden is dit het geval. Op mijn stagepiano doen ze het wel zoals het hoort. Uiteraard heb ik al op internet gezocht maar kwam er toch nog niet uit. Ik kan bijvoorbeeld niet de midi low en midi high waarden aanpassen.

Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?
 
Ik heb de MPK249 niet dus weet niet wat daaraan gefriemeld kan worden.

De 'standaard'manier om met sustain pedaaltjes om te gaan, is dat het keyboard (etc) de polariteit detecteert bij het opstarten. Dus hou ze aangesloten maar niet ingetrapt bij het aanzetten van de Akai.

Overigens hebben sommige pedaaltjes een schakelaar om de polariteit om te zetten.
 
Dank voor de reacties. Pedaal intrappen en dan keyboard aanzetten werkt helaas niet. Door de link die Tommy poste ben ik een stuk wijzer geworden. Bedankt daarvoor :okdan: Ik ga mijn pedaal openmaken en de draadjes omdraaien. Ik laat wel even weten wanneer het gelukt is.
 
Normaal kun je toch gewoon polariteit instellen onder instelling keyboard?
 
Back
Top