Cubase ontvangt geen midisignaal van sustain pedaal

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Na een hele lange tijd heb ik vandaag mijn midi keyboard weer eens aangezwengeld. Nu werkt het sustain pedaal niet meer zoals ik verwacht. Het doet niets. Wat ik heb geprobeerd:

- verschillende volgordes van aansluiten (eerst keyboard, dan pedaal en dan Cubase, en in alle mogelijke vormen)
- switch onder het pedaal verzet van PS-15 naar PS-10 en weer terug (geen idee wat dat doet)
- getest op verschillende VST's zonder resultaat
- midi monitor aangezet, geen signaal van het pedaal

Zo'n ding gaat toch niet ineens kapot als je hem niet gebruikt? Ik kan hem niet testen op een ander keyboard, die heb ik namelijk niet. Ik werk alleen met software (en het keyboard vanzelfsprekend)

Cubase 7.5
Yamaha KX8
Pedaal is ongemerkt

Wie kan me op weg helpen?
 
Na nog even wat verder gezocht te hebben op basis van jouw inpout, lijkt die switch inderdaad een polariteitsschakelaar te zijn. Dan is die vraag dus beantwoord :).

Blijft het probleem nog staan dat er geen enkel midi signaal wordt geregistreerd.
 
Dan kun je toch gewoon een multimeter op de jack zetten en kijken of het pedaal nog schakelt? Dan is je pedaal stuk, of de input van je keyboard (denk eerder je pedaal).
 
Thru is geactiveerd.

Maar... Net dus niet goed gekeken. Kennelijk gisteren toch een filter geactiveerd op CC64. Met wat ik vandaag heb gedaan (wat dat ook zijn mag, geen idee), werkt het sustain pedaal weer zoals ik verwacht. Dank nlight!

Nu alleen nog het latency probleem, dat ik net op de een of andere manier heb gecreƫerd, oplossen.
 
Back
Top