ICON QCON PRO X

xpanded stereo

Ouwe rot
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
2.688
Locatie
Deventer
Een naar mijn mening erg aantrekkelijk ogende control surface.
Vooral de meterbridge integratie is erg mooi gedaan.
Review zijn zeer lovend over de bouwkwaliteit.
Mooi mat zwart en een mooie oplopende hoek naar boven toe.
Ledrings rondom de touch sensitive pot meters. 2 lcd screens.
Lekkere ruime layout. Sturdy Jogwheel. Mooi compleet allemaal.
€777,- valt mee mijn inziens. Indien het allemaal werkt zoals geadverteerd natuurlijk.

ICON als bedrijf is jammergenoeg discutabel. Garige website, productvideo's amateuristisch en de communicatie met support schijnt bagger te zijn.
Super late of geen reacties. Tsja dat weerhoudt je enigzins. Echter hebben ze recent wel weer een firmware en software update gereleased. 15-2-2018.
Nu werkt de iMAP software ook op MAC OS. Er zijn al een aantal firmware updates geweest die o.a. klikkende faders hebben opgelost.
Het schijnt nu allemaal goed te werken met uitzonding van de master led meter. Kennelijk is dit afhankelijk van hoe de DAW dit zelf implementeert icm de implementatie van het HUE protocol.
De QCON PRO X werkt namelijk middels het HUE protocol. De ledmeters per channels schijnen wel in alle DAW's goed te werken.
Daarnaast zijn er in het begin kennenlijk main units verscheept die qua tint mat zwart verschilde van de XS units. Dit wil je natuurlijk niet. Dat moet identiek zijn.
De berichten op internet zijn wat dat betreft positief nu en melden dat de nieuwere verscheepte units dezelfde kleur hebben.

Het komt op mij over als een bedrijf dat goede kwaliteit hardware met esthetisch aantrekkelijke designs voor een scherpe prijs naar de markt brengt.
Ze lijken verder vanaf afstand understaffed qua software developers en marcom experts. Wellicht om de kotsen laag te houden.
Het helpt ze zeker niet qua trackrecord online. Met de stevige garantieperiodes die o.a. Thomann biedt heden ten dagen durf ik het wel aan om deze control surface te bestellen.
Ik ga een QCON PRO X en 1 XS extender bestellen en zal jullie in deze draad op de hoogte houden van mijn bevindingen. Ik ga de units gebruiken icm een Macbook met Ableton.

Onderstaand nog wat afbeeldingen voor de liefhebbers.

qconproxheader.jpg

Icon-QCon-Pro-XS-NAMM-2017-Synthax-Audio-UK.jpg

IMG_9508.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Nog een mooie plaat uit een video geschoten op de NAMM2018 van een QCON PRO met 3 Extenders.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2018-02-21 om 12.17.36.jpg
    Schermafbeelding 2018-02-21 om 12.17.36.jpg
    50,5 KB · Bekeken: 131
Qua uiterlijk zit het wel snor, mooi design.. Ik hoop dat ze duurzaam zijn qua motoren voor die faders enzo..
 
Faders zijn ALPS. Dezelfde als dat Mackie gebruikt voor z'n control surfaces.
Dit gebruikt ICON ook actief als een van de "strenghts'.
De motoren daardoor ook ALPS neem ik aan ook.
Zo'n fader lijkt me 1 part inclusief motor toch?
Dat is dus top-notch.
 
Back
Top