In Logic pro x au plugins aan sturen met NI Maschine plugin

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Zit al tijdje al af te vragen of mogelijk is om met de maschine in plugin mode via logic anderen au plugins kan aan sturen ?

Dat ik in logic zelf een plugin in stel en die via plugin van de maschine de knoppen aan sturen is dat mogelijk ?

Wie kan mij dit vertellen of uitleggen of er iets is om dit mogelijk voorelkaar te krijgen.

Bedankt alvast.
 
maschine controller is een midi controller als je m op midi zet
dus ja dat kan
 
maschine controller is een midi controller als je m op midi zet
dus ja dat kan

Ja dat die dat kan doen dat wist ik.
Is het dan ook mogelijk
om de waarder van de
draaiknoppen te zien en kan ik hem dan ook een naam geven ?
 
Ik ken Logic niet maar ik gebruikte Maschine in Ableton. Een lekker werkende oplossing is er niet.

Midi sturen naar tracks in je DAW

Ik wilde ook vanuit de Maschine VST meerdere tracks in Ableton aansturen maar dat gaat niet. In de Maschine VST kon ik midi enkel routen naar host. En in Ableton kan ik voor een track dan enkel als midi input kiezen: Machine VST. Dus geen midi channel waar de midi vandaan moet komen, je hebt dus maar 1 midi channel waar je gebruik kan maken in Ableton.

Een oplossing was dan om een IAC driver te gebruiken (op de Mac). Dan gebruik je Maschine in standalone, en route je midi naar Ableton. Je kan dan wel meerdere midi channels gebruiken, je gebruikt Maschine dan gewoon als sequencer en je DAW als soundmodule. Maar, ik had flinke latency.. dus midi kwam niet strak binnen in Ableton. Ook niet als ik Ableton Link gebruikte tussen Maschine en Ableton.

Midi Controller
Als je Maschine in Midi Mode zet is het een simpele midi controller.. Je kan dan niet de VST aansturen.. enkel direct midi insturen in je DAW. Je kan wel steeds switchen tussen Controller Mode en Midi Mode.. maar dat werkt niet lekker.

Encoders

Je encoders gebruiken om VST’s aan te sturen kan.. die sturen gewoon cc uit.
Je kan ook Maschine VST parameters (resonance, cutoff etc.) mappen in je DAW, net zoals je dat met elke andere VST doet. Je sequences spelen dan in de Maschine VST, en je automation komt vanuit je DAW.

Ik vond Maschine in een DAW echt super frustrerend.. blij dat ik er vanaf ben.. ik kreeg er echt spontaan migraine van… Brrr..
 
Klinkt niet echt positief....
 
Dat er met Midi veel mogelijk is was is achter gekomen.
Ik vroeg me af of je ook gebruik kon maken van die 2 grote displays dat daar op
De waarde ziet.
Ik was namelijk erg benieuwd of dat kon ?
 
als ik zou was zou ik even de handleiding van de controller editor lezen...

• Op de displays zie je enkel de waardes zoals die er zijn in de Maschine VST
• Of je ziet de waardes van de controller in midi mode..
 
als ik zou was zou ik even de handleiding van de controller editor lezen...

• Op de displays zie je enkel de waardes zoals die er zijn in de Maschine VST
• Of je ziet de waardes van de controller in midi mode..

Bedankt voor het advies geven ik zal naar die handleiding kijken!
 
Ik vroeg me nog iets af...
wat zijn de voordelen als ik het via een losse laptop aansluit met maschine software en een losse Mac met logic pro x(10.4 of hoger)
Kan ik dan MIDI dingen van logic aan sturen en dan met die losse laptop waar maschine software op staat aan sturen ?
Ik vroeg me af wat hier de mogelijkheden zijn misschien ga ik via deze optie proberen als het mogelijk is om het via losse laptop met maschine software en dan die MIDI van me Mac aan sturen ?
Wie kan mij hier meer over vertellen ?

Bedankt
 
Ah ok nomaals bedankt!
 
Back
Top