DX7 met E! als midi controller FL Studio

Diego_

Nieuwkomer
Lid sinds
9 december 2017
Berichten
2
Hola ;)

Ik heb me bij het forum aangesloten voor de volgende vraag:

Wat heb ik nodig om mijn DX7 met E! card als midi-controller te gebruiken?
Voldoet bijvoorbeeld dit kabeltje, of heb ik echt Yamaha spul nodig?

Bedankt!
Diego :L
 
Die goedkope zou gewoon moeten werken. Misschien heb je issues met SysEx messages maar daar kan ik zo 1-2-3 niets over vinden op het net.
 
De DX7 heeft ook iets met de MIDI velocity: die gaat maar tot 100 ipv de normale 127
(Of is dat verholpen met die E! card? ken ik verder niet)

Dus je kan dan nooit een geluid in een VST of extern MIDI apparaat zijn maximale velocity geven als je het inspeelt op de DX7, blijft altijd op 100 max

Je kan dat wel veranderen in sommige DAWS met MIDI filters enzo maar dat is wel een gedoe
 
De DX7 heeft ook iets met de MIDI velocity: die gaat maar tot 100 ipv de normale 127
(Of is dat verholpen met die E! card? ken ik verder niet)

Niet alleen is dat verholpen met E!, het is instelbaar!
En je kan keyboard splits maken......
 
Top! Bedankt voor de snelle reacties.

Zoals bovenstaand gezegd wordt dit inderdaad verholpen door de E! Card, Volgens mij staat er op www.dx7.nl nog een datasheet van deze kaart.

Kunnen jullie een bepaalde kabel aanraden?
 
Ik kan je daar helaas niet mee helpen daar ik midi interfaces gebruik met 8 in 8 uit.
Aan de andere kant ben ik ooit begonnen met een Atari ST en daar had je ook maar 1 midi in en uit op zitten (later met een simpel kabeltje via de seriële poort een 2 output, dat wel).
Als je alleen met softsynths werken dan verwacht ik dat je aan dat goedkope kabeltje voldoende zal hebben.
Er gaat tenslotte alleen wat noot informatie overheen meer niet.
 
Ik heb slechte ervaringen gehad met de M-Audio USB Uno (€29) en ben nu tevreden met de Roland UM-One (€39). De M-Audio werd bij mij (op Mac) wel herkend maar er ging geen data doorheen, heel frustrerend.

Kort gezegd raad ik de Roland UM-One aan.
 
Back
Top