Hoe laat ik mijn setup synced lopen?

promaxius

Ingeburgerd
Lid sinds
19 november 2008
Berichten
52
Hallo beste mensen,
Ik ben in het bezit van een boss rc505 loopstation; en juno-di syntheseser en een wat mc303 groovebox/ drumcomputer.
Heb er al veel mee zitten experimenteren en pakken lol gehad maar wil mijn muziek nazr the next level brengen. Ik zag onder meer op youtube dat je alles sync kan laten lopen aade hand van midi kabels maar ik snap er geen hol van.

Hoe weet ik welk toestel ik als master moet nemen; en hoe stel ik dit in? Ik vind nergens in het menu het woord master of slave. Niet bij de juno niet bij de boss.
Of gaat dit automatisch? Moeten alle apparaten op dezelfde channel zitten of heeft elk zijn eigen nummer?

Ik heb ook een quadra true midi device gekocht; hoe sluit ik deze aan?

Hartelelijk bedankt !
 
de ROLAND rc505 werkt op midiclock als je een synth daar in duwt heb je geen clock alleen note gerelateerde waarde. Je moet dus een clock hebben. Die zet je op de rc505 op een midi kanaal. tot zover ...

Dus je hebt een sequenser nodig , die zend midiclock uit die gaat vanaf de midi out sequenser naar de midi in van de rc505 zij moeten het zelfde kanaal hebben. Met de seq midiclock kan je ook midi noten verzenden die op het tijdstip dat die JIJ aan geeft die diigitale puls geeft dit zijn nullen en 111 (niet te verwarren met dincync dat is stroom) aan de synth . Je kan er ook midi cc mee versturen naar potmeters. maar laat dat maar even zitten in het begin.

Je zou dus de mc303 midi out kunnen verbinden met een kabel naar de midi in van de Roland Rc-505 zelfde kanaal in stellen.

citaat

As u MIDI wilt gebruiken, moeten de MIDI-kanalen overeenstemmen met de kanalen van het aangesloten apparaat. Het MIDI-kanaal van de RC-202 is “1” (volgens de fabrieksinstellingen). Gegevens kunnen niet worden verzonden naar of ontvangen van een ander MIDI-apparaat als de MIDI-kanalen niet correct zijn ingesteld.

https://static.roland.com/assets/media/pdf/RC-202_d02_W.pdf

pagina 17
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top