Goedkope midi interface voor mac

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.561
Ik ben op zoek naar een niet al te dure midi interface voor mijn mac mini.

Ik wil minimaal 4 midi outs hebben, de Motu Midi Express (heeft er 8 ) zou ik wel willen maar ik vind het te duur voor alleen een midi interface.

Ik zag nu net deze : https://www.bax-shop.nl/midi-interface/prodipe-midi-4i4o-midi-interface

Iemand die weet of deze goed met een Mac overweg kan? Of is ondersteuning iets wat ineens kan ophouden te bestaan met een nieuw OS update?

Wat zijn goede alternatieven?
 
Last edited by a moderator:
Ik ga dit even volgen, heb ook een Mac Mini (Mac OS 6.4.8).
Zat even te googelen maar niets te vinden over Mac-ervaringen, en het viel me op dat het product op Bax.be maar 2 sterren heeft, gebaseerd op 11 waarderingen maar 0 reviews...

Bij Amazon.de kost hij 49 euro.
Gerelateerd ouder topic op SF over de Midi Merge versie.
 
Ik gebruik zelf MOTU (8x8 midi expres) op de Mac, maar die is wel duurder. Deze werkt perfect. Daarvoor had ik een Midiman Midisport 4x4. Deze is nu te koop als M-Audi Midisport. Ik had daar nooit problemen mee op de Mac, maar volgens mij met nieuwere OSX versies werkt het niet echt lekker. MAar ik heb dit niet in detail gevolgd. OP het Intrnet vast genoeg over te vinden.
 
de meeste midi interfaces tegenwoordig werken zonder een eigen driver, gewoon plug en play.

er zit wel nog verschil onderling. Ik zou nooit een ongekend merk nemen. Die ESI uit 2de post lijkt me wel wat
 
Ik heb weinig goede ervaringen met goedkope midi interfaces. Timing problemen, hangende noten, missende noten. Goedkoop = duurkoop.

In plaats van te zoeken naar een goedkope unit van een vaag merk, kun je beter kijken wat de goede merken zijn en deze 2e hands proberen te vinden. Met MOTU zit je volgens mij altijd wel goed.
 
Gewoon een kleinere MOTU kopen. Ik ben geen Mac man, maar deze is echt prima! Meer als € 100 goedkoper dan de Express. Maar wel 5 I/O poorten.
https://www.thomann.de/nl/motu_micro_lite.htm?ref=search_rslt_motu+midi_163798_2
Ik heb hem zelf ook ;)

Ik heb weinig goede ervaringen met goedkope midi interfaces. Timing problemen, hangende noten, missende noten. Goedkoop = duurkoop.

In plaats van te zoeken naar een goedkope unit van een vaag merk, kun je beter kijken wat de goede merken zijn en deze 2e hands proberen te vinden. Met MOTU zit je volgens mij altijd wel goed.


Die kleine motu kende ik niet. Vind het wel wat, niet de goedkoopste, maar wel veel goedkoper dan zijn grotere broer. Ik ga hem bestellen, thanks!
 
Back
Top