MIDI Splitter? Gaat het werken??

synthpc

Stamgast
Lid sinds
10 december 2012
Berichten
222
https://nl.aliexpress.com/item/50CM...IDI-5-Pin-Male-to-dual-DIN-5/32817085741.html

Zal dit gaan werken in volgende situatie?:

Live setup:
Roland FA08 (workstation master)
Roland JV30 (midi controller)
Yamaha SHS200 (midi controller keytar)

Ik speel melodieën op de keytar op kanaal 14 en tegelijkertijd ook akkoorden op de JV30 op kanaal 15.... beide moeten tegelijkertijd dus midi noten verstuurd worden naar de FA08.
Gaat dit werken? Volgens de chinees die het verkoopt wel...
 
Neen

Als het al gaat werken is het van 1 output naar twee inputs, maar aangezien midi een current loop is zou ik daar ook niet 100% zeker van zijn.

Twee outputs naar 1 input heb je een merger voor nodig omdat de twee bit-stromen digitaal samengevoegd moeten worden.
 
79327d886c4f5638d5c53d415f4cf848.png



Die Chinees ruikt geld.....
 
Nouja als je beide aansluit en geen running status of clock of wat dan ook gebruikt, en vooral niet op beide tegelijk iets doet, dan werkt het misschien, soms.

Maar zodra die bitstromen door elkaar heen gaan stort de boel in natuurlijk.
 
Wel duur voor een chineze kabel die voor geen meter werkt.
Als je soft-thru hebt kun je met wat latency de ene in de andere zijn midi in proberen als dat er is.

Neen

Als het al gaat werken is het van 1 output naar twee inputs, maar aangezien midi een current loop is zou ik daar ook niet 100% zeker van zijn.

Twee outputs naar 1 input heb je een merger voor nodig omdat de twee bit-stromen digitaal samengevoegd moeten worden.

Ja dan heb je kortsluiting als je 2 outs naar 1 in gooit,

Een merger heeft vertraging, en werkt op stroom
 
Back
Top