Cubase raakt constant patchverbindingen kwijt

Arjan FTM

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2008
Berichten
133
Locatie
Breda
Hi,

wie kan hier wat licht op schijnen.....?

In Cubase treedt bij mij steeds hetzelfde probleem op dat na een bepaalde tijd, (moment of handeling voor zover ik weet niet te reconstrueren) Cubase alle softpatches danwel kwijtraakt, danwel compleet door elkaar schudt als een spel kaarten..... Valt geen peil op te trekken.....

De naamstoewijzingen van m'n MIDI poorten (ik heb 6 volle Midex8's dus alles bij elkaar meer dan 48 poorten) verdwijnen van tijd tot tijd met de noorderzon waarna ik dus weer uren bezig ben om alles weer uit te pluizen en er namen aan toe te kennen. Want uit zichzelf terugkomen doet het dus niet......

Ook in de VST Connections houdt ie presets niet vast en vrijwel altijd gooit ie al m'n inputs en outputs door elkaar heen. Als ik bijvoorbeeld 24 inputs heb, gepatched van analog 1-8 t/m ADAT 1-16, dan is de kans vrij groot dat het de volgende keer dat ik het project activeer de inputs compleet door elkaar liggen. Bijvoorbeeld volgorde analog 4, adat 6, analog 1, adat 15, etc.... en de volgende keer weer compleet iets anders. Heb ik ergens een shuffle-mode aanstaan die ik over het hoofd zie.......?

Thnx alvast!
 
Had hetzelfde probleem met 2x MOTU 128 USB units. Heb sindsdien een van de MOTUs vervangen door een Midex8, en het probleem is opgelost.
Het vreemde is dat ik voorheen met 2x Midex8 nooit problemen had.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit hetzelfde probleem heb gehad met Audio kanalen. Gebeurt dat zelfs als je ze in een routing preset opslaat?

Wat betreft MIDI kanalen, heb je toevallig geen hardware die je af en toe aansluit en ook een MIDI-driver installeert/activeert? Ik weet wel uit ervaring dat dat je volgorde van MIDI kanalen overhoop kan halen... hetzelfde geldt trouwens voor virtuele midi poorten (misschien heb je andere software die een of meer virtuele midi poorten activeert, maar alleen wanneer je de software gebruikt?).

Mvg.

CoolRunning
 
Back
Top