aankoopadvies midi controller aub

schaarbakkes

Ingeburgerd
Lid sinds
29 juni 2013
Berichten
57
Locatie
Oostende
Hallo allemaal.

Ik zit al een tijdje m'n hoofd te breken over de aanschaf van een geschikte midi-controller.
Ben bezig een "live" setup aan het samenstellen, en deze bestaat voorlopig uit laptop met Ableton gesynced via Overbridge met m'n Analog Rytm drumcomputer.
Ik zoek nog een controller om m'n Ableton mee aan te sturen. Voorlopig zijn de twee opties: Novation Launchpad Pro + Launch Control of een Akai Apc40 mk2.

Voorlopig krijgt de apc40 het voordeel vanwege de "alles in 1"-functionaliteit. Anderzijds denk ik met het Novation materiaal meer mogelijkheden te hebben. Voorlopig wil ik gewoon clips afspelen, maar misschien bieden de velocity en pressure-sensitive pads van de PRO ook wel mogelijkheden, later dan.
Ik zit echt in een twijfel-loop. :stupid

Of als iemand iets anders kan aanbevelen, hoor ik het graag.
 
Heb je al een Push overwogen?
Ik heb er tweedehands eentje gekocht voor 200 piek. Werkt super intuïtief.
Ik gebruik 'm vooral in de studio om sequences te programmeren en automations mee op te nemen zonder dat ik perse achter mijn scherm hoef te zitten. Lekker vanaf de bank zeg maar.
 
Voorlopig zijn de twee opties: Novation Launchpad Pro + Launch Control of een Akai Apc40 mk2.

Ik zou dan de APC40mk2 kiezen vanwege de overzichtelijkheid en de endless encoders. Je draaipots staan altijd goed..

De launchcontrol heeft geen 'red box', je kan niet zien welke 8 track je aanstuurt. dat kan je enkel zien aan een regeltje tekst waneer je tracks opschuift. Volgens mij kan je de red box van de launchpad niet koppelen een de Launchcontrol.. Plus, de Launchcontrol heeft geen endless encoders, lastig als je live speelt want je moet eerst de encoder 'oppikken' op z'n laatste positie... Ook kan je met de Launchcontrol niet per blok van 8 opschuiven.. het gaat per 1 track..
 
Ja, ik heb zeker al een Push (2) overwogen, en hoewel het zeker topmateriaal lijkt, beschouw ik 't eerder als een instrument ipv een performance tool. Op zo'n Push staan ook geen faders en dat zou ik toch wel willen.

Idd Furious5, het ontbreken van die redbox is ook niet zo praktisch he, als je live speelt. Denk ook niet dat je de redbox met de Launch Control kan koppelen. En dat van die endless encoders wist ik nog niet. Heel goed argument!

Thanks so far.
 
Ik heb een maand geleden de APC 40 mk2 aangeschaft en ik moet zeggen dat het echt lekker werkt.
Het voelt als een instrument, lekker hands on.
Ik zat eerst op Studio one maar dit werkt echt een stuk makkelijker met deze combi.
Voordeel van internet is natuurlijk als het tegenvalt ruil je 'm om voor een andere controller.
 
Voor Ableton: een Push 2 mét een Akai APC40 MKII

Maar een Push 2 als ik zou moeten kiezen tussen die twee...

 
Back
Top