KORG M1 midi probleem

Luque

Nieuwkomer
Lid sinds
28 januari 2016
Berichten
18
Locatie
Amsterdam
Na heel veel kopzorgen, online zoekpogingen en handleidingen probeer ik het hier maar.

Probleem is; wanneer ik de sequencer (atari st / cubase 3.01) start dan freezed de M1 direct. Het geluid van de aanwezige patch blijft dan krijsend hangen. Alle andere gear dat via midi is aangesloten doet het wel goed in sync etc. Er is geen midi-lus via midi thru etc aanwezig. Zelfs wanneer de M1 alleen op de atari via in en out aangesloten is blijft het probleem.
Cubase sync & clock staat op intern.

Het lijkt erop alsof de interne sequencer van de M1 getriggerd word..
Iemand die weet waar het aan kan liggen?

(Ik heb alle midi gerelateerde topics al doorgespit)
 
Wellicht heb je het volgende al geprobeerd:

Met de ATARI ST als MIDI Clock lijkt het me logisch dat je de KORG M1 hieraan 'slaved' en MIDI LOCAL uitschakelt.
In Global Mode F5-1 MIDI GLOBAL:

- zet je de Clock Source op EXT
- zet je LOCAL op OFF

(een andere MIDI-kabel proberen kan ook nooit kwaad bij MIDI-problemen)
 
Stuur je stiekem geen extra info naar de M1?
 
Dat heb ik vroeger ook met mijn Korg X5 / Atari 1040ST cubase combinatie gehad.
Nooit een oplossing voor gevonden behalve na het opstarten van cubase de X5 even aan en uit te zetten.
Soms gebeurde die 'hang' ook na starten en stoppen van de sequencer. Wat je zou kunnen proberen is de optie send/receive sysex uit te zetten in cubase zelf en dit op te slaan in de default template. Zo weet je zeker dat er bij startup van cubase geen exotische berichten naar je korg gaan.
 
Ik kan mij herrinneren eens zo'n probleem te hebben gehad; een soort midi data overflow waardoor bepaalde soundmodules/synths op "freeze" gingen.
Ik heb dat toendertijd opgelost door een simpele Philip Rees little 2M merger tussen te plaatsen.
 
Wrm midi in en out op de M1 aansluiten? Zonder filters krijg je dan vaak gewoon een midi loop.

Gewoon alleen midi in naar M1.
 
Bedankt voor de berichten. Ik heb het bovenstaande uitgeprobeerd maar het probleem blijft wederom. Zelfs met alleen midi in blijft de M1 freezen..
 
Bedankt voor de berichten. Ik heb het bovenstaande uitgeprobeerd maar het probleem blijft wederom. Zelfs met alleen midi in blijft de M1 freezen..
Het lijkt erop dat je M1 zelf niet goed met midi overweg kan. Probeer anders de data die naar de M1 verzonden wordt te registreren (is wss gewoon in de opname) en als midi-file hier te posten. Mogelijk is daarin iets fout...
 
Kabel heb je vast al gewisseld. En wat als je de M1 aanvuurt met een andere synth zijn midi out (en dus enkel een noot speelt vanaf die andere keys?)
 
Ja ook een goed idee.

Kan ts iets vertellen over wat ie bedoeld met in sync? Bedoel je daarmee dat je midi sync gebruikt? Zo ja zet die eens uit op je Atari.

Dit soort rarigheden is probleem isoleren en vanuit dat verder werken.
 
Luque, heb je al een oplossing voor dit probleem gevonden?!

Ik heb een soortgelijk probleem met een midi module die ik met de arpeggiator van de Yamaha KX-61 wil aansturen; zodra ik de arpeggiator start freezen mijn Prodyssey module.
 
Nope, al het bovenstaande en tal van andere opties uitgeprobeerd. Ik heb maar een nieuwe setup in cubase gemaakt en nu doet het het wel goed. Dus daar zal ergens het probleem zitten.
 
Back
Top