Edirol UM-880 MIDI bay en MacOSX Sierra

Srekamedar

Nieuwkomer
Lid sinds
2 november 2016
Berichten
1
Heeft iemand hier ervaring met deze combinatie?
De UM-880 MIDI patchbay heeft me perfect gediend, totdat ik vorige week de update van El Capitan naar Sierra maakte.... Weg MIDI studio!, geen enkele verbinding meer tussen de Edirol en de iMac.! Bizonder frustrerend, tijdrovend, en vermoedelijk kostbaar.
Driver van febr. '16 verbetert daar niets aan.
Weet iemand raad?
BR
 
Even de um880 op generic midi zetten.

p.save en utility tegelijk in drukken.
input 3 indrukken
input 5 indrukken

nu kun je output 1 kiezen voor de edirol driver mode, hiervoor heb je de edirol drivers nodig.
output 2 kiezen voor generic driver mode, deze modus maakt gebruik van de generieke drivers van apple of microsoft zelf.

Nu weer aan en uit zetten.
 
Thanks, mijn redding! Ik kwam er net achter dat mijn UM ook niet meer werkte (gebruik hem niet zoveel). Maar nu weer wel!. Scheelt weer een nieuwe interface kopen.
 
Graag gedaan, en nu maar blijven hopen dat Mac en Windows de generic drivers blijven ondersteunen en het er niet uitslopen.
 
Merken jullie verschil in timing?

Ik heb wel eens een hikup op de mac, bijvoorbeeld even tussendoor browsen, audio in ableton valt heel even stil, en gaat weer. Dan loopt mijn audio in ableton niet meer synchroon met midi. De oplossing is voor mij even de buffer verhogen of verlagen en dan weer terug zetten en het hele zootje loopt weer synchroon, een soort reset dus.

Ik vraag mij af of dit met de generieke driver mode dit euvel ook nog bestaat?
 
Die generieke driver mode werkt bij mij rock solid momenteel, midi strak alles strak. Dus Zowel externe synths als softsynths.
 
Weet iemand of dit ook voor de Edirol UM-550 zou moeten werken?
Gisteren pas geüpdate naar Sierra, maar ik kom er niet.
 
nu kun je output 1 kiezen voor de edirol driver mode, hiervoor heb je de edirol drivers nodig.
output 2 kiezen voor generic driver mode, deze modus maakt gebruik van de generieke drivers van apple of microsoft zelf.

Welke edirol drivers heb ik dan nodig? Ik zie in het overzicht alleen maar Windows of Mac drivers.
 
geen he, zitten in je mac al in. Bij mij werkt 't ook, dank!
 
Back
Top