E-RM multiclock

Ik had de erm aangekocht om live mee te nemen, maar nadien blijkt dit eigenlijk totaal overbodig te zijn.
Als de volgende vraag NEE is dan verkoop ik hem weer.

Is dit toestel nuttig in een studio waar ik in de DAW voornamelijk met vst'sen interne samplers werk? Met misschien 1 of 2 hardware synths die ik binnentrek?

Ik bedoel zal die eigenlijk alle vst's ook zodanig goed gaan syncen dat het geheel veel beter zal klinken?
Indien dit wel het geval is, is dit ook zo met de kleinere broer van de multiclock? Ik hoor vaak dat de ableton clock slecht is en dat dit toestel dit zou kunnen verhelpen. MAar is dat ook van toepassing in mijn bovenstaande situatie?
 
Voor in the box heeft de E-Rm totaal geen zijn in mijn idee idd.

Ik vind het voornamelijk handig voor het live syncen van hardware met sequencers erin. Zodat je 1 van de sequencers kan stoppen en iets kan laden zodat je weer naadloos kan starten met je sequencer in je rytm, octatrack ik noem maar wat.
 
Voor in the box heeft de E-Rm totaal geen zijn in mijn idee idd.

Ik vind het voornamelijk handig voor het live syncen van hardware met sequencers erin. Zodat je 1 van de sequencers kan stoppen en iets kan laden zodat je weer naadloos kan starten met je sequencer in je rytm, octatrack ik noem maar wat.

yes daarvoor hadk em ook gekocht.
 
Begin toch stilletjes aan mij geduld te verliezen ermee.
Nu wou ik hem syncen aan mijn DAW via die AUDIO IN ... volgens de manual allemaal zeer gemakkelijk en dat is het in feite ook maar ik heb een speciale geluidskaart. Liqued saffire 56. Als ik in ableton EXT OUTPUT 5 kies
dan gaat die niet rechtstreeks naar de output van de geluidskaart. Er zit nog software tussen van de geluidskaart zelf. Daar kan ik aparte mixen mee maken. Dus daar moet ik dan aanvinken dat DAW OUTPUT 5 (ext output 5 in ableton) gestuurd wordt naar de effectieve 5vde output van mijn DAW. als ik luister met koptelefoon dan ontvangt hij het audio signaal van de VST van die multiclock correct. Alleen wil de multiclock daar niet naar luisteren. Hij luistert alleen als ik de effectieve uitgangen 1 en 2 gebruik. Zeer vreemd. Niet echt ERM hun schuld maarja
 
Uit noodzaak maar gewoon over USB aagestuurd (pfff) Zit zowiezo vertraging op als ge et via USB doet nuja soit. Als ik ableton start en stop dan wacht de ERM 1 bar om men gear ook aan te sturen ... leuk is da. Dan beginnen mijn melodien altijd 4 beats te laat. Ik denk dat deze multiclock morgen op TE KOOP staat :p
 
Ik begin mezelf hier wat belachelijk te maken met mijn comments op mezelf maar het is dan toch gelukt. Waarom weet ik niet. Hij doet het nu wel. Wel start hij nog steeds met 4 beats vertraging. Iets wat vreselijk ambetant is maar waarschijnlijk nodig om kwa sync correcet te zijn. Kan ik daar nog iets aan veranderen?
 
Ik begin mezelf hier wat belachelijk te maken met mijn comments op mezelf maar het is dan toch gelukt. Waarom weet ik niet. Hij doet het nu wel. Wel start hij nog steeds met 4 beats vertraging. Iets wat vreselijk ambetant is maar waarschijnlijk nodig om kwa sync correcet te zijn. Kan ik daar nog iets aan veranderen?

Klinkt als een instelling als je het mij vraagt. Misschien te vinden in de manual als iets van count in of iets?
 
Nowp, niets over te vinden in de instellingen van het toestel zelf. Wellicht is deze 4 beats vertraging wel nodig om de latency van het start signaal dat hij via audio ontvangt te negeren. Maar dan nog, iets waar je toch niet aan denkt bij aankoop ? :p
 
Nowp, niets over te vinden in de instellingen van het toestel zelf. Wellicht is deze 4 beats vertraging wel nodig om de latency van het start signaal dat hij via audio ontvangt te negeren. Maar dan nog, iets waar je toch niet aan denkt bij aankoop ? :p

Nee zeker niet! Moet zeggen dat ik hem zelf niet gebruik als main midi controller. eigenlijk alleen als ik een strakke sync nodig heb.

Is er geen forum van e-RM eigenlijk?
 
Nee zeker niet! Moet zeggen dat ik hem zelf niet gebruik als main midi controller. eigenlijk alleen als ik een strakke sync nodig heb.

Is er geen forum van e-RM eigenlijk?

Nee maar ik kreeg net een mail terug ven e-RM:

"yes this is possible. But in this case you loose the possibility to shift "back in time". If you can work with this you can set the multiclock to "POS" Mode in the setup menu.
If you are using ableton live you may also combine the "POS" mode with a track delay of about -20ms or something like this in the Multiclock Plugin track. Than you have in the "POS" mode at 0 delay -20ms."


Ik heb dit geprobeerd en het werkt! Had echt geen flauw idee wat die pos/neg was! Zalig. Werkt nu zoals ik het wil eindelijk :D RTFM maar je moet het nog begrijpen ook hé :D
 
Nee maar ik kreeg net een mail terug ven e-RM:

"yes this is possible. But in this case you loose the possibility to shift "back in time". If you can work with this you can set the multiclock to "POS" Mode in the setup menu.
If you are using ableton live you may also combine the "POS" mode with a track delay of about -20ms or something like this in the Multiclock Plugin track. Than you have in the "POS" mode at 0 delay -20ms."


Ik heb dit geprobeerd en het werkt! Had echt geen flauw idee wat die pos/neg was! Zalig. Werkt nu zoals ik het wil eindelijk :D RTFM maar je moet het nog begrijpen ook hé :D

:okdan:
 
Ik heb dit geprobeerd en het werkt! Had echt geen flauw idee wat die pos/neg was! Zalig. Werkt nu zoals ik het wil eindelijk RTFM maar je moet het nog begrijpen ook hé

Ik heb daar ook voor moeten mailen naar E-RM
Ik dacht aan Modulair of zo, maar 't is idd om de tijd negatief te kunnen instellen
maar dan zit er een delay in, een maat wachten,, om op te starten..
 
synchroniceren van de Korg Minilogue met de Multiclock van E-rm

synchroniceren van de Korg Minilogue met de Multiclock van E-rm

:halleluja hallo, electronic lovers! uhm, ben alweer 2 dagen onderweg , vannacht 2 uurtjes geslapen haha,,, en kom er nog niet uit.... ik krijg ut niet voor elkaar om mn minilogue te koppelen aan de E-rm multiclock.
Is er iemand in de buurt die er verstand van heeft? want ik heb een tijdje geleden een Allen & Heath mengtafel gekocht en heb daar ook 4 weken mee gekloot totdat ik zowat overspannen ervan werd.
ik woon in Haarlem en zou evt. als iemand hier uit de buurt komt ofzo een vergoeding voor willen teruggeven...... ik kom hier toch niet uit omdat ik niet zo erin thuis ben met dit soort dingen en echt alles voor mij abacadabra is............. kan wel muziek maken maar niet aansluiten..... alvast heel erg bedankt dan ,,, vr, g,r, Johan M.:
 
durf bijna niet .....

durf bijna niet .....

Gewoon kopen zo'n E-RM Multiclock,, en die mét usb,, als ze die zonder nog verkopen,,

't is duur, maar 't is de beste midi interface die ik heb,, of beter, een perfecte midi clock door de audio pulse ingang

De Multi clock heeft ook veel interne mogelijkheden, zeker vanaf de laatste update,
check de pdf manual anders....

hoi Hallo! ik had een vraagje, is een beetje brutaal maar ik heb sinds 2 dagen een multiclock van E-RM en ik loop er helemaal mee vast. Ik neem aan dat jij er 1 nu werkend helemaal hebt in die jaren.... een ervaren gebruiker! mijn vraag was : zou jij me wat wat kunnen uitleggen over hoe ik het kastje aan de gang kan krijgen??? als je er geen zin in hebt , geen probleem , snap ik het ook!!!!! vriendelijke groeten Jowan Mokkink.:
 
tja, waar moet ik beginnen?? ,, 't is pôep simple,, gewoon wat gezond verstand,
K begin al spijt te krijgen om op deze topic te hebben gereageerd,,
 
Je plugged de multiclock in een USB poort.
Trekt een midi kabel van de multiclock naar de gear die je wilt syncen.
Zet Ableton (of whatever voor DAW) op EXTERNAL.

Je drukt op PLAY op je Multiclock.
En alles loopt tering strak in sync.

zoiets?
 
Back
Top