E-RM multiclock

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
Lid sinds
11 december 2012
Berichten
442
Locatie
Roeselare België
Ik heb enkele vraagjes over dit toestel:

als ik mijn midi keyboard aansluit op de midi ingang van deze midi clock.
Stuurt hij dan de noten door naar alle 4 midi out poorten?
Als ik op "pause/stop" duw op 1 van de 4 midi outs ... dan wacht hij tot de bar om is om effectief te stoppen. Zou ik dit kunnen aanpassen dat hij direct stopt en niet wacht tot de bar stopt maar wel start als de bar terug begint?
 
Heb je een Multiclock, of zijn het vragen om er mss een te kopen ???

En ik moet het is uit testen, ik weet het ni van buiten,
 
Gewoon kopen zo'n E-RM Multiclock,, en die mét usb,, als ze die zonder nog verkopen,,

't is duur, maar 't is de beste midi interface die ik heb,, of beter, een perfecte midi clock door de audio pulse ingang

De Multi clock heeft ook veel interne mogelijkheden, zeker vanaf de laatste update,
check de pdf manual anders....
 
Ja ik wil deze 2 dingen weten:

als ik een midi keyboard met midi out aansluit op de midi in van dit toestel, kan ik dan nog alle toestellen bespelen (noten) op van op mijn midi keyboard. Dit in een live situatie ZONDER DAW. internal clock van de multiclock dus.
Dit vind ik terug in de manual: MIDI MAPPER je kan ieder inkomend midi kanaal mappen naar elk uitgaand midi kanaal maar je moet dan nog een output poort kiezen, nergens staat er dat je een midi kanaal naar alle 4 de outputs kan routen.

2de vraag: als ik op stop duw voor 1 van de 4 "kanalen" dan stopt hij het toestel nadat de "bar" of "loop" af is. Ik zou willen dat hij DIRECT stopt als ik op stop duw. Hij moet wel wachten om te starten tot de BAR herbegint. Ik weet echt niet hoe ik dit anders moet uitleggen?

Je moet het zo zien: op mijn elektrons heb ik conditinal trigs ... dwz dat een bepaalde sweep or drop FX om het een naam te geven maar om de 4x64beats voorkomt. Op een andere elektron is dit bvb om de 8x64 beats of om de 2x64 beats. Het zou goed zijn dat voor songstructuur op alle elektrons dat de drop of sweep samenvallen. Maar als ik switch van pattern op een elektron dan gebeurd dit niet noodzakelijk altijd op de 4rde keer 64 beats bvb. Als dit niet zo is loopt niet alles meer logisch (wel in sync) en dan is het gemakkelijk om op 1 elektron stop en terug play te duwen om alles terug juist te krijgen. Maar dan loopt die niet meer sync. Ik zou ook kunnen op de MASTER elektron (ik heb er 4) kunnen stoppen en terug beginnen... maar dit hoor je dus :p (ik speel live)
 
Op de 2de vraag,, idd de Multiclock stopt met de midi sync door te sturen tot het bar af is,,
't is niet dat dat hier direct stopt.

Mss kun je dat instellen,, geen idee...

Op de 1ste vraag,, 'tja, voorlopig geen idee,, ik gebruik de multiclock met Ableton en Cubase,,,
Da's een ganse midi routing,, in cubase met de Midex8 en AMT's
 
Op de 2de vraag,, idd de Multiclock stopt met de midi sync door te sturen tot het bar af is,,
't is niet dat dat hier direct stopt.

Mss kun je dat instellen,, geen idee...

Op de 1ste vraag,, 'tja, voorlopig geen idee,, ik gebruik de multiclock met Ableton en Cubase,,,
Da's een ganse midi routing,, in cubase met de Midex8 en AMT's


Volgens ERM (hebben net terug gemaild) is het eerste mogelijk maar het 2de NOG niet. Ze hebben wss die vraag nog niet gekregen. Ze zullen het misschien in een volgende update doen.
 
Had hem zelf aangeschaft omdat via de pc het sync signaal zo ongelofelijk slecht is. En daarnaast voor live doeleinden. Toen ging ik over op Mac en was het sync signaal weer super strak.
Als je op pc werkt met apparatuur wat sync gebruikt is het dus helemaal een uitkomst.
 
Zal ik doen, als ik content ben zal ik waarschijnlijk wel mijn iconnectivity 4 in 4 out midi interface verkopen. Misschien ben je wel geinteresseerd :D
 
Ik denk dat je dat niet binnen de 2 dagen kan zeggen, dat het een intressante midi interface is.
Ik kon dat maar binnen een half jaar echt zeggen,, Eens gans de midi routing op punt stond.

Soit, 't is ni goedkoop, maar ik heb daar ni zo lang over zitten piekeren,, Ik had nog maar net een usamo gekocht

Met zo'n Midi to audio cable kun je ziet dat de midi clock perfect is,, en die van logic met de AMT/Unitor zit te bibberen,,
 
Stephen, dat zal in ableton dan ook zo zijn neem ik aan. Die staat gekend van een slechte clock te hebben. Is het dan zo als je de midi clock gebruikt van EMR dat de vsts dan wel perfect geclockt zijn en alles iets strakker klinkt?

Hoe komt het dat je er zo lang hebt overgedaan tot dat uw midi routing op punt stond? Ik neem aan dat dit in mij geval niet zo moeilijk zal zijn. Zo veel apparaten heb ik bvb niet.
 
tja, vanaf een bepaalde versie van ableton is het beter,, maar toch,,

En tja, Ik heb nu de 4 poorten vd Multiclock naar de A880 gestuurd, en daar verder mee gepatcht

Ik werk met Ableton, Cubase en Sounddiver op twee macbooks, en dan nog de Amiga/Winuae
De Mega STE heeft er ook effe bijgestaan, voor ik echt naar ableton was geswitcht

3x A880, 3x Midex8, 2x AMT//Unitor, Emu2x2, 2x Midimerger,,

Een probleem is wel, Dat ik de MultiClock poorten niet tegeljk in Al de Progs kon gebruiken,, of niet met Ableton tegelijk

En ja, "beter klinkt', t is zo dan je een perfecte midi clock hebt,, en je kan er ook nog is tegeljk midi messages in doorsturen,,
 
De manual is nog niet up to date, weet iemand hoe ik men midi in (= midi keyboard)
kan doorsturen naar alle outputs?

In de midi mapping menu heb ik al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet want de nieuwe firmware is iets anders dan ip de oude manual.

gebruik zonder PC
 
Het laatste is ondertussen gelukt.

Wat me nie lukt is om ableton te starten via de USB kabel aan de multiclock. Ik vind enkel terug dat je ableton moet starten en dat via een audiosignaal de clock dat signaal binnenkrijgt en dan verstuurt naar zun outputs. MAar ik wil de interne clock en transport van het toestel gebruiken als master en dat ableton start wanneer ik op play druk op de multiclock
 
Ableton op Ext Sync Zetten,,, meer moet dat ni zijn denk 'k, of ja, in de midi settings, de betreffende midi poort op Sync zetten,
Ik start Ableton vanaf de Winuae Emulator, met midi messages, dat kun je aanleren, maar ik gebruik ableton idd als Master.
En check de Ableton LINK functie anders ook.
 
Back
Top