Domme vraag

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
Jongens, ik had alles de deur uitgedaan. Vond dat ik er te oud voor was geworden. Maar nu zit ik in een musicalproject waar ik midi-bestanden voor moet verzamelen.

Zo ook Big Yellow Taxi.

Dus ik gedownload om af te kunnen spelen op een Cakewalk-versie uit 1994 of zo. Iets anders heb ik niet.
Afspelen lukt wel, alleen ik krijg de drums met geen mogelijkheid aan. Vast iets heel onbenulligs, maar ik weet het niet.

Wie oh wie kan mij helpen.... please
 

Attachments

  • Big Yellow Taxi.mid
    63,2 KB · Bekeken: 80
Staat cakewalk ook zo....

@vinnieq, van het weekend opgetreden in Toulouse, nu een chill dagje:)
 
Als ik dat midi bestand gewoon effe met mediaplayer op mijn pc synth afspeel hoor allerlei instrumenten maar ook geen drums.
 
Gebruik je wel een General Midi-module of iets soortgelijks om mee af te spelen? En heb je deze alvorens gereset? Staat deze in GM-modus? Verwijzen alle sporen naar dezelfde midipoort?

Bij mij in Cubase kan ik de drums probleemloos horen en zien. En ook Windows Media Player laat bij mij de drums horen.
 
Nee, ik gebruik gewoon de interne (brakke) geluiden van Cakewalk. Maar ik zal er een module aanhangen. Alleen....dit is een haastklus en die module staat weer niet bij mij thuis...

Toch maar eerst even ophalen.

Dank jullie wel.
 
Hoe weet Cakewalk dat 'ie drums moet gebruiken? Zonder program change (en zonder vaste instelling dat 10 = drumkit wat op modules door het eigen systeem geforceerd wordt) pakt 'ie gewoon een piano.

Even een program change erin zetten en het zou verholpen moeten zijn. Toch?
 
Probeer anders eens Roland VSC88 te downloaden. Heb je gelijk goede GeneralMidi geluiden en je kunt daarmee de midifile omzetten naar audio.
 
@6 trak: bedoel je niet spoornummer 14? Bij mij hebben alle noten op het spoor van de drums kanaal 10, zonder een instructie dat een ander kanaal gebruikt zou moeten worden.
kanaal 14 in het bestand heeft de benaming "drums"...

de rest:
1=lead vocal, 2=vocal, 3=back vocals, 4-guitar right, 5=guitar left, 6=guitar clean, 7=guitar jazz, 8=harmonica, 9=synth strings, 10=strings, 11=guitar muted, 12=piano en 13=bass...
 
De drums staan idd op kanaal 10!
 
@6 trak: bedoel je niet spoornummer 14? Bij mij hebben alle noten op het spoor van de drums kanaal 10, zonder een instructie dat een ander kanaal gebruikt zou moeten worden.
dat zou idd kunnen maar kanaal 10 hoeft niet per definitie gebruikt te worden voor drums nutuulk...
 
je bent veel te oud je mot stoppen.
 
Is het de bedoeling dat je er mp3-tjes van gaat maken, of moet het midi blijven ?
Ennuh, moet je er nog meer hebben ?
 
Back
Top