KORG Volca Beats MIDI probleem

Psykiatrisk

Ivo Hartman
Lid sinds
29 oktober 2003
Berichten
675
Locatie
Eindhoven
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Volca Beats en ik probeer deze via MIDI te syncen aan Ableton ( 8 ) via m'n RME Fireface UC. Nu is het probleem dat elke keer dat ik op play druk in Live, de Beats op een ander moment mee begint te lopen. Of beter gezegd, hij start en probeert hem recht te trekken na 1 beat en loopt dan vervolgens elke keer weer op een andere timing mee. Variërend van enigszins off-beat tot een halve tel ernaast. Het tempo neemt hij wel (voor zover ik het nu gecheckt heb) goed over van Ableton.
Met de latency settings in Live lijk ik het alleen maar erger te maken. M'n x0xb0x loopt zonder problemen met dezelfde settings en via dezelfde MIDI-poort van m'n Fireface netjes in sync.

Iemand tips, hetzelfde of een ander probleem met MIDI en de Volca series?

Heb het een en ander kunnen vinden op internet, zoals een gast die de Beats helemaal niet aan de gang krijgt wanneer hij in Live op play drukt en een kerel die hetzelfde probleem heeft als ik, maar bij hem varieert het moment waarop de Beats mee gaat lopen niet. Geen oplossingen tot dusver.

Iemand een idee?
 
Laatst gewijzigd:
Bijna niemand heeft de Volca's, de beats ga ik ook aanschaffen. Ik denk dat niemand je echt kan helpen met je probleem omdat de verkoop zo langdradig verloopt.
 
Als je x0x meeloopt dan is er geen probleem met je midi

Setting op de volca? Je kan trouwens ook via audio syncen
 
Ja iig iets in je midi settings bedoel ik. alles wat ik ooit van korg heb gehad had die local on/off maar wellicht heet dat nu anders sorry het was maar een wilde gok.
 
Als je x0x meeloopt dan is er geen probleem met je midi

Setting op de volca? Je kan trouwens ook via audio syncen

Sorry jongens, dubbelcheck heeft me geleerd dat de x0xb0x ook niet sync mee loopt, maar toch weer anders dan de Volca... Ik ga nog een beetje verder pielen, maar ben bang dat ik er zelf niet uit kom.
I'll keep you posted.
 
Gewoon omdat het kan..

Sync je volca eens met je xoxbox... gaat dat wel goei ?? gewoon simpel je volca aan je xoxbox
en je xoxbox clock laten uitsturen..
Dan weet je zeker dat de volca daadwerkelijk op stap1 begint als ie clock signaal krijgt.

mix je met mengpaneel ??
als in live en je xox en je volca gaan in mengpaneel.. en dat moet syncen??

of gaat al je spul je computer in.. en dan mix? in dat laatste geval heb je wel meer om te syncen.
namelijk je inputs hebben ook weer latency.. geen idee waar je dit allemaal instelt.. maar je leest er her en der
wel eens over..

anyways.. ik zou het eens zonder live proberen... dan alles in combi met een mengpaneel
en dan alles in the box.. en ja.. daarom hebben sommige lui zo'n sync-gen ding.. dat schijnt de boel toch
beter in lijn te houden..
 
de headphone output is trouwens DC coupled op de fireface, dus met de gratis sync unit DC plugin kan je de x0x via dinsync syncen via de headphone out
de volca's hebben 16th pulsen nodig (hoeft niet dc coupled), die kan je zelf tekenen of sync unit AC plugin gebruiken.

heb je geen overpriced sync gedoe meer nodig en het synct minstens even goed of zelfs better wegens de directe aanpak.
 
Ableton en midi schijnt zelf in 9 vaak ellende...
Vervelend want rara ik heb ook al die stuff. Behalve de volca
 
Ik lees in deze thread net iets over Sync Gen als oplossing om DAW en hardware perfect sync te laten lopen. Is dat de (enige) oplossing?
je hebt ook expert sleepers of bijv volta op motu
Maar ja een audio clock naar dyn sync of midiclock is de ENIGE oplossing
 
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Volca Beats en ik probeer deze via MIDI te syncen aan Ableton ( 8 ) via m'n RME Fireface UC. Nu is het probleem dat elke keer dat ik op play druk in Live, de Beats op een ander moment mee begint te lopen. Of beter gezegd, hij start en probeert hem recht te trekken na 1 beat en loopt dan vervolgens elke keer weer op een andere timing mee. Variërend van enigszins off-beat tot een halve tel ernaast. Het tempo neemt hij wel (voor zover ik het nu gecheckt heb) goed over van Ableton.
Met de latency settings in Live lijk ik het alleen maar erger te maken. M'n x0xb0x loopt zonder problemen met dezelfde settings en via dezelfde MIDI-poort van m'n Fireface netjes in sync.

Iemand tips, hetzelfde of een ander probleem met MIDI en de Volca series?

Heb het een en ander kunnen vinden op internet, zoals een gast die de Beats helemaal niet aan de gang krijgt wanneer hij in Live op play drukt en een kerel die hetzelfde probleem heeft als ik, maar bij hem varieert het moment waarop de Beats mee gaat lopen niet. Geen oplossingen tot dusver.

Iemand een idee?
De eerste keer dat je de Volca aanzet en op Play duwt in Ableton, synct hij dan wel goed?

Mijn AN200 had problemen met FL Studio, als ik stop en play duwde deed de AN200 een 'continue'. Het lag aan FL Studio, want in Cubase werkt alles wel perfect.
 
Sync je volca eens met je xoxbox... gaat dat wel goei ?? gewoon simpel je volca aan je xoxbox
en je xoxbox clock laten uitsturen..
Dan weet je zeker dat de volca daadwerkelijk op stap1 begint als ie clock signaal krijgt.

Als ik dit doe, loopt de Korg ongeveer 1/16th achter op de x0xb0x.
Als ik midi-out van Fireface naar x0x midi-in doe en de Korg op de midi-thrue van x0x aansluit, en Live dus de klok uitstuurt, loopt de Korg juist ongeveer 1/16th vóór op de x0xb0x. Dit kan ik compenseren met de hardware latency in external instrument x0xb0x. Als ik die op 127ms zet, lopen x0xb0x en Volca vrijwel gelijk. Dan loopt de HW dus gelijk aan elkaar, maar Live nog niet.

mix je met mengpaneel ??
of gaat al je spul je computer in.. en dan mix?

Ik mix dus in Ableton. Ik gebruik x0xb0x en Volca beiden als ext. instrument. Ik weet dat je dan al een vertraging hebt door inkomende audio. Ik verwacht inderdaad ook dat dat in te stellen is, maar ik kan dat nou net niet vinden.

Tnx voor je input!
 
de headphone output is trouwens DC coupled op de fireface, dus met de gratis sync unit DC plugin kan je de x0x via dinsync syncen via de headphone out
de volca's hebben 16th pulsen nodig (hoeft niet dc coupled), die kan je zelf tekenen of sync unit AC plugin gebruiken.

heb je geen overpriced sync gedoe meer nodig en het synct minstens even goed of zelfs better wegens de directe aanpak.

Dit moet ik dan maar eens gaan bekijken! Maar ik wil m'n hoofdtelefoon out eigenlijk gebruiken als hoofdtelefoon out. Ik DJ (soort van) met Ableton en wil dit met meer live elementen combineren. M'n Volca leek me daar een geschikte kandidaat voor.

Jammer dat de Volca geen midi-out heeft, want dan kon ik proberen de Volca als master-clock te gebruiken en Live als slave.
 
De eerste keer dat je de Volca aanzet en op Play duwt in Ableton, synct hij dan wel goed?

Mijn AN200 had problemen met FL Studio, als ik stop en play duwde deed de AN200 een 'continue'. Het lag aan FL Studio, want in Cubase werkt alles wel perfect.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar de Volca probeert wel duidelijk op z'n eerste step mee te gaan lopen elke keer.

Oh, ik moet ook zeggen dat ik nu geen verschil meer bemerk, elke keer als ik opnieuw op play druk in Live. De latency lijkt dus stabiel 1/16th te schelen nu, als ik maar een paar seconden wacht met op play drukken als ik net op stop heb gedrukt.
 
als ik zo hoor hoe je je setup gebruikt klinkt het alsof je de instrumenten terug in ableton stuurt
vandaar de vertraging dus
zo'n setup kan werken, maar nooit ideaal
best alles aan externe mixer hangen dus.. en daar bvb ook je hoofdtelefoon op aansluiten. Is veel simpeler zo, geen delay compensation gepruts.
 
als ik zo hoor hoe je je setup gebruikt klinkt het alsof je de instrumenten terug in ableton stuurt
vandaar de vertraging dus
zo'n setup kan werken, maar nooit ideaal
best alles aan externe mixer hangen dus.. en daar bvb ook je hoofdtelefoon op aansluiten. Is veel simpeler zo, geen delay compensation gepruts.
En geen live VST effecten ook niet. Daarbij, met zo'n RME is die latency niet of amper hoorbaar.
En als je toch rechtstreeks je inputsignaal wil horen gebruik je Direct Monitoring, dan kan je nog steeds alle kanalen tegelijk opnemen, wat met een externe mixer niet kan.
 
Back
Top