Cubase SX en Triton LE

gobat

Ingeburgerd
Lid sinds
24 april 2003
Berichten
61
Locatie
Amersfoort
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een Korg Triton LE. Helaas heb ik door de drukte op school nog maar weinig echt muziek kunnen maken. Nu vroeg ik mij af: Weet iemand misschien hoe ik Cubase SX en de Korg Triton LE moet configureren om gewoon 16 kanaals midi te kunnen genereren? Er zijn vast nog wel meer forumleden met een Korg Triton (LE) en Cubase SX.

Alvast bij voorbaad dank,

GoBat

(ps... zoeken op 't forum heeft mij geen nuttige informatie opgeleverd). 8D
 
Het staat toch echt duidelijk in je handleiding. Ik heb ook een LE gehad. Je meot sowieso in songmode gaan staan. Vervolgens kies je je sounds en fx enzo.

Ergens in het menu midi 1 of midi 2, kun je uit m'n hoofd gezegd je midikanalen bepalen. Dit zou ook ergens anders kunnen staat, maar dit is ergens een menu optie.

Gewoon ff zoeken, het is echt makkelijk te vinden.
 
Ik heb het in de handleiding nog niet gevonden. Wel heel veel over midi ... maar niet concreet over Cubase of iets dergelijks.

Origineel geplaatst door Niels
Het staat toch echt duidelijk in je handleiding. Ik heb ook een LE gehad. Je meot sowieso in songmode gaan staan. Vervolgens kies je je sounds en fx enzo.

Ergens in het menu midi 1 of midi 2, kun je uit m'n hoofd gezegd je midikanalen bepalen. Dit zou ook ergens anders kunnen staat, maar dit is ergens een menu optie.

Gewoon ff zoeken, het is echt makkelijk te vinden.
 
Cubase wordt niet genoemd. Maar er staat wel iets in over hoe je Triton te gebruiken als multitimbrale toongenerator met een externe sequencer.
 
hmmm .. ja dat klopt idd .... maarja .. op een 1 of andere manier lukt 't me gewoon niet. Klopt het trouwens dat er continu midi-signaal de computer binnenkomt? ik zie in cubase het midi-signaal-indicator-symbooltje constant iets binnenkrijgen .. continu .. ...

En als ik de midikabeltjes heb aangesloten ..en ik zet m'n synth aan .. en ik heb de computer aan ..dan loopt m'n synth vast .... totdat de midikabeltjes er weer zijn uitgehaald .. Hoe kan dat nou in vredesnaam?!

Groeten Nanno

Origineel geplaatst door Niels
Cubase wordt niet genoemd. Maar er staat wel iets in over hoe je Triton te gebruiken als multitimbrale toongenerator met een externe sequencer.
 
Zet midi thru in je Triton uit. Het lijkt er op dat je Triton alle midi-messages weer vrolijk terugstuurt naar Cubase, die het ook weer terugstuurt waarschijnlijk. Ik denk dat het een midilus is.

Ik ben nu niet thuis, maar ik denk dat je de Triton ook op local off stand moet zetten. Je kunt de sounds dan alleen via je sequencer spelen, maar zo moet je het wel doen als je de Triton als mastertoetsenbord gebruikt.
 
triton le icm cubase elem 6, geen geluid ?

triton le icm cubase elem 6, geen geluid ?

Beste ,

Een oude discussie, maar ik heb nu hetzelfde probleem met mijn TRITON LE en CUBASE ELEMENTS 6 (trial versie). Ik krijg de juiste geluiden niet uit mijn pc en uit mijn korg komt helemaal geen geluid als ik mijn midi cubase bestanden afspeel. Waarschijnlijk is de oplossing erg simpel! Ik heb al wel gedaan:

  1. de 2 juiste device bestanden gedownload en die zijn ook al geïnstalleerd in cubase. De juiste namen zijn te zien
  2. bank map = korg
  3. local off
  4. secenquer mode
Waars moeten de midi kanalen van de korg en de pc aan elkaar gekoppeld worden?
Wat zie ik over het hoofd?

DANK U !
 
Bedankt, maar aan zo een antwoord heb ik natuurlijk niets. Ik vraag het juist op dit forum, omdat ik er niet uit kom via de handleiding.
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Volgens klopt bijna alles nu.

1)
als ik mijn korg inspeel, neemt cubase wel midi op, maar ik hoor niets tijdens het inspelen

2)
als ik midi in cubase afspeel, zend de pc geen signalen naar mijn korg

In mijn CUBASE SE 3 tijd, ging alles wel in 1x goed.
Moet ik nog apart korg drivers installeren?

Ik hoop dat je me kan helpen...
 
Dan staat je output routing in Cubase nog niet goed.
Wat is je MIDI interface tussen de PC en de Korg? Of zit de Korg rechtstreeks op de PC met MIDI
Als MIDI output moet je het device kiezen waarop de Korg zit aangesloten. Verder moet je checken of je MIDI receive channel etc. op de Korg goed staat ingesteld.
 
Hoi arnomusicman,

Bedankt voor je hulp!
De Korg zit rechtstreeks op de PC met MIDI.
Op mijn korg staat de Note Receive op ALL (andere keuzes zijn even en odd).

Ik gebruik mijn korg overigens als midi keyboard, om in te spelen en als geluidsmodule. Ik speel dus alles in op cubase, als ik het daarna in cubase afspeel, moet de midi out van de pc naar de korg gaan en moet ik de geluiden van de korg horen (met een koptelefoon in de korg). Verder heb ik dus geen VST, geen losse speciale geluidsmodule, geen mixer.

Ik kom er maar niet uit :)
 
Back
Top