Mogelijkheden qua masterkeyboard

Ophidian

Ouwe rot
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
864
Locatie
Arnhem
Wie heeft er tips wat betreft welk midi masterkeyboard ik aan zou kunnen schaffen?
Op het moment gebruik ik een M-Audio Keystation 88es. In principe ben ik er hartstikke tevreden mee, en hij doet die wat die moet doen, alleen probeer ik de laatste tijd wat meer met modulatie en expressie te doen, en nu begin ik toch wel de aftertouch een beetje te missen.

Dit zijn mijn eisen:
- 88 toetsen
- (half) gewogen, geen dunne plastic dingen
- pitch & mod
- velocity
- aftertouch
- (sustain) pedaal input

Verder heb ik graag midi via USB en het slanke/ondiepe design van de Keystation is erg prettig ergonomisch gezien. Extra controllers zoals faders/knobs/pads zijn leuk, maar geen prioriteit.

Waarom ik vooral jullie hulp vraag, is omdat het niet absoluut een master keyboard hoeft te zijn, maar ook een synth/workstation/keyboard die aan dezelfde eisen voldoet. Het kan tenslotte geen kwaad als die toevallig ook geluiden aan boord heeft, mits dat hem niet verschrikkelijk duur maakt.
Wie heeft er een tip, idee, of ervaring met zo'n apparaat? Alvast super bedankt. *D
 
Bedankt, die is wel interessant. Ik kwam bij het onderzoeken ook de Icon Logicon 8 Air tegen. Die lijk niet veel verschil te hebben behalve iets minder controle en half gewogen ipv gewogen toesten. Zou daar dat hele prijsverschil mee te verklaren zijn?

Ik ben ook wel benieuwd naar CME. En het mag ook 2e hands overigens :)
 
Zou daar dat hele prijsverschil mee te verklaren zijn?

Als ik de specificaties naast elkaar leg zie ik inderdaad niet bijster veel verschil! Ik weet niet hoeveel waarde je aan volledig gewogen toetsen hecht? Jouw muziek kennende ben je wel een piano liefhebber ;)

Het verschil tussen semi gewogen en gewogen toetsen is echter wel aanzienlijk.. Een keyboard met gewogen toetsen bevatten een stuk meer mechaniek, en zijn vaak ook een stuk zwaarder..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top