Laptop -> PG-300 -> Juno ?

NRJay

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2007
Berichten
303
Locatie
Lier, Antwerpen
Even checken of ik het juiste ga doen:

Ik wil met mn laptop mn Juno2 aansturen via midi. Dus moet ik een midi interface halen.
Nu moet ook mn pg-300 programmer wel blijven werken op de juno.
Dus zou je denken dat ik de midi out van de interface en de midi out van de PG moet samenvoegen, dus via een merger.

Lijkt me een beetje omslachtig, niet? Want de PG heeft ook een midi input...
Kan ik die input niet gebruiken om de output van de interface aan te hangen, en zo via ableton door de PG mn juno aan te sturen?
 
Die stuurt de Midi instructies van je PC 'door' de PG naar je Juno...
(ik kan mis zijn hoor, er zijn hier genoeg mensen met veel meer ervaring op dit vlak dan mij :) )

In het tweede geval (dat ik hierboven vermeldde) kan je de PG als Midi controller voor andere dingen ook gebruiken. (als dat ding CC's uitstuurt; van sysex heb ik niet veel kaas gegeten :D )
 
Maarja, ik het ook wel het signaal van de PG zelf nodig om de juno te bedienen. En aangezien de juno 1 input heeft en 2signalen die er in moeten heb ik een oplossing nodig.

Mss dat er iemand zelf een juno en PG heeft die me wat kan bijleren :geslaagd:
 
Het hangt ervan af of je de data van de PG wil opnemen in je DAW.
Indien dit niet het geval is; computer midi out -> midi in PG, midi out PG -> midi in juno

Indien je wel moet opnemen moet je eens testen als het midikanaal van de PG bv. 1 is, je op een midispoor deze data kan opnemen en tegelijkertijd noten kan uit triggeren.
Setup; PG midi out -> computer midi in + noten, computer midi out -> midi in juno
 
Het hangt ervan af of je de data van de PG wil opnemen in je DAW.
Indien dit niet het geval is; computer midi out -> midi in PG, midi out PG -> midi in juno

Indien je wel moet opnemen moet je eens testen als het midikanaal van de PG bv. 1 is, je op een midispoor deze data kan opnemen en tegelijkertijd noten kan uit triggeren.
Setup; PG midi out -> computer midi in + noten, computer midi out -> midi in juno
Ja da's ook waar... in dat geval is dat zeker de beste oplossing.
 
Dat klopt toch dan? De PG stuurt z'n ding ook via die thru poort naar de Juno.

Dat ga ik straks even testen, kheb tot nu toe altijd braafjes de gewone output genomen :P

@Johan: ik ga alleen het geluid van de juno opnemen, dus ik ga het volgens uw schemaatje proberen.
Zaterdag een midi interface halen, en dan zien we wel.

Alvast bedankt
 
@T-CM11: De thru poort gebruiken doet nix, dus die zal echt alleen de input doorgeven zonder meer.

@Johan: wat je eerst zij werkt perfect! Kben een Cakewalk UM-2G gaan halen (2x in en 2x out).
Midi out op pc naar midi in op de PG en met de out van daar naar de juno.
Werkt vlekkeloos :okdan:

Bedankt voor de hulp, nu ff lekker gaan genieten 8~
 
Ben blij dat ik kan helpen! Ik ben trouwens nog op zoek naar een pg-300. Voor de rest van de lezers, pb me indien je er eentje aanbied.
 
Als je er 1 vindt ga je er geen spijt van krijgen! Die controller maakt de juno echt verschrikkelijk veel leuker, ik doe de mijne in ieder geval nooit meer weg :luv:
 
Ben blij dat ik kan helpen! Ik ben trouwens nog op zoek naar een pg-300. Voor de rest van de lezers, pb me indien je er eentje aanbied.

BCR2000_top.jpg


tada
 
Back
Top