Midi controller waarbij je de knoppen kan programmeren met bepaalde Midi waarde

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.495
Locatie
Antwerpen
Ik zoek dus een Midi controller met zovéél mogelijk knoppen en sliders waarbij je de knoppen kan programmeren met bepaalde Midi waarde, Dit om synth/drumcomputer die vaste midicontrollers hebben, aan te kunnen sturen.
ik weet niet welke controllers dat zoal kunnen ? bvb UC33
 
Feitelijk is elke midicontroller geschikt.

Zoek je een losse controller? OF een controller met toetsenbord?


Apparaten van Novation beschikken over automap.. Handige tool die automatisch kan mappen.

Kijk eens naar de:

Novation Zero SL mk2
Novation-Remote-Zero-SL-MKII.jpg



Novation Nocturn Controller
Nocturn_midi_controller1.jpg




Novation SL MK2 (met keyboard)
Novation-Remote-25SL-MKII.jpg
 
dat moet toch zeker kunnen met de meeste moderne zelfrespecterende midi controllers...

ik heb best al wat midicontrollers gehad, en bijna zonder uitzondering zat de controller waarde vast aan de knop/fader. In je DAW kan je toch eender welke knop/fader mappen naar eender wat.
Dus het feit dat je de controller zélf kan programmeren is eerder uitzonderlijk hoor ...

...jullie bedoelen het omgekeerde...en ik heb het over hardware synths, geen VST's... dus automap vanuit een synth lijkt me sterk
 
ik heb best al wat midicontrollers gehad, en bijna zonder uitzondering zat de controller waarde vast aan de knop/fader.
joh... dat waren de factory presets dus...

een midi controller is nou JUIST bij uitstek geschikt om de knoppen van te programmeren (op de bak zelf dus)...
waarom? omdat het een universeel apparaat is ipv slechts geschikt voor een dedicated synth (engine)...

sowieso is een midi controller ook niet exclusief voor het gebruik met softsynths (dit met het oog op je mapping verhaal)
 
Laatst gewijzigd:
Uit eigen ervaring:
- Roland/Edirol PCR800
- Esi Keystation 25

Kan me idd niet voorstellen dat wat jij wilt NIET op een midi controller zit. Dat is nou juist de essentie.
 
Doepfer Pocket Control, Drehbank, Regelwerk ect kunnen wel wat jij wilt. (en meer, ook hele sysex verhalen)
http://www.doepfer.de/pdf/pocketC_ manual_e.pdf
(pag 4 / 21)

Je kan een knop dus elk gewenst controller nummer of ander midi event (o.a. pitchbend,. aftertouch) toekennen en direct je hardware aansturen.
En super handig is de MIDI MERGE functie.
 
Laatst gewijzigd:
joh... dat waren de factory presets dus...

een midi controller is nou JUIST bij uitstek geschikt om de knoppen van te programmeren (op de bak zelf dus)...
waarom? omdat het een universeel apparaat is ipv slechts geschikt voor een dedicated synth (engine)...

sowieso is een midi controller ook niet exclusief voor het gebruik met softsynths (dit met het oog op je mapping verhaal)

mijn Vestax VCM-600 kan het dus bijvoorbeeld NIET en mijn Xone ook niet, beide niet echt goedkope prul midicontrollers.
Dus zo exotisch is het niet dat een midicontroller dat niet kan ...

En op mn Vestax zit zelfs géén Midi Out, dus alvast een voorbeeld van een controller die géén hardware synth rechtsreeks kan aansturen, dus je verhaaltje van dat 'een midicontroller per definitie uitstekend geschikt is om hardware synths mee aan te sturen' gaat ook niet op.
 
Uit eigen ervaring:
- Roland/Edirol PCR800
- Esi Keystation 25

Kan me idd niet voorstellen dat wat jij wilt NIET op een midi controller zit. Dat is nou juist de essentie.

Xone en Vestax VCM-600 kunnen dit niet. Dus de essentie is het duidelijk niet.
 
Back
Top