MIDI programma (OXS) voor triggeren samples

jick

Stamgast
Lid sinds
24 augustus 2010
Berichten
250
Locatie
Zeeland
Hallo allemaal,

ik ben van plan om binnenkort een AKAI LPD8 te halen, om via mijn macbook bij optredens van mijn band samples te kunnen triggeren. Nu vroeg ik mij af of er (wellicht gratis) kleine programmatjes zijn waarin deze samples geimporteerd kunnen worden en vervolgens mbv midi vanuit de LPD8 getriggerd en afgespeeld kunnen worden. Ik snap dat dit ook in grotere programma's/DAW's of bijvoorbeeld in mainstage kan, maar het liefst wil ik zo klein en simpel mogelijk werken live. Ik heb evt. ook Cubase LE 5 wat ik zou kunnen gebruiken, maar ik weet niet wat de slimste/meest betrouwbare methode is.

Suggesties zijn meer dan welkom! :okdan:
 
Ik zou de DAW gebruiken waar je jezelf het relaxte bij voelt.

Veel optredens gebeuren met Ableton, maar als jij helemaal into Logic bent, waarom dan switchen?
 
Nou, dat is het, ik werk eigenlijk voornamelijk met cubase, niet met Logic. Ik heb er eens naar gekeken, maar het logic pakket zou ik alleen interessant vinden voor mainstage, en ik ga geen 500 euro betalen voor een pakket waar ik alleen mainstage voor zou gebruiken. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een klein programmatje die niets meer doet dan (wav) samples triggeren mbv midi signalen (dus van LPD8 oid), of eventueel een oplossing mbv. (een plug in binnen) Cubase LE5.
 
Kontakt of Battery kan je standalone gebruiken en vandaaruit je samples triggeren.
 
tja, ableton lite of hoedienouheet krijg je bij een pak chips(veel controllers) tegenwoordig. staat vaker op de marktplaats voor 25 euro ofzo.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top