BCF2000 en BCR in Cubase5 Generic Remote

Bathmutz

Ouwe rot
Lid sinds
20 april 2005
Berichten
772
Locatie
Middelburg
Hallo allemaal,

Allereerst mijn excuses voor het zoveelste topic over de bc's. Ik kon wat ik wilde weten niet vinden in de andere topics.

Ik heb gisteren de bcf2000 en de bcr2000 gekocht met het plan om er in Cubase 5 mee te werken. Het plan is om de BCF als mixer te gebruiken en de BCR de ingebouwde EQ per track ( a la cc121) te laten controleren. En andere bijzaken toe te wijzen.

Na ongeveer 4 uur zoeken op internet en een hoop geprobeerd te hebben lukt het me alleen om de bcf2000 in Mackie Mode werkend te krijgen in Cubase 5. Werkt leuk maar ik wil zelf kunnen instellen via Generic Remote.

De laatste drivers en firmware zijn geinstalleerd op beide. Cubase ziet ook dat er midi signalen binnen komen. Via learn in Generic Mode kan ik een fader/knob toen wijzen in het bovenste deel. In het onderste deel kies in vervolgens een functie voor de fader/knob. Maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om het werkend te krijgen.

Met andere midi controllers (nanokontrol en nocturn) had ik geen problemen om via Generic Remote te werken.

Iemand enig idee hoe me dit kan lukken?

Alvast bedankt voor jullie hulp. :okdan:

Groeten,

Leon
 
Geen reacties?

Ik heb ze inmiddels afzonderlijk helemaal goed werkend.

BCF in de Mackie modus: werkt, zolang de bcr niet aangesloten is.

De BCF in Generic mode in Cubase werkt ook goed, alles is prima toe te wijzen.

Ze gebruiken allebei de zelfde driver. Kan dit een conflict geven?

Als ik ze allebei aansluit dan schieten de faders van de BCF weer naar beneden als ik ze verschuif. :erm:

Dus ja, als iemand me kan helpen graag.
 
Trouwens, nog een leuke tip voor Cubase gebruikers: Je kan bij keycommands macro's maken van een combinatie van keycommands. In de generic remote kan je een midi signaal toewijzen aan command > macro keycommand.

Dan kan je met een druk/schuif beweging een serie van acties doen. Werkt goed!
 
...Als ik ze allebei aansluit dan schieten de faders van de BCF weer naar beneden als ik ze verschuif. :erm:
Dat lijkt erg op het veelvoorkomend foutieve gebruik van identieke controllernummers op dezelfde midikanalen.
Mogelijk makkelijk op te lossen door een ander midikanaal te kiezen op één van beide toestellen.
 
Het is opgelost!

Ik heb de drivers er afgegooid en opnieuw erop gezet. De pc verbonden aan het internet en gezocht naar een update.

Inmiddels alles prima werkend, super relaxed! Werkt echt te gek. Overzichtelijk en lekker handson.

Bedankt voor je reactie Plieuw! :)
 
Back
Top