Vragen over midi apparatuur [beginner]

Zie plaatje in vorige comment :)
Maar 't werkt niet..

Lijkt me dat het goed staat toch?
 
screenshot20110727at303.png


heb je je clip quantization wel op global staan?
 

Das apart! Staat opeens op 1/16!
Thanks, die setting kon ik dus niet vinden.

Eens kijken wat ik daarmee kan doen. Moet ik nu elke clip voor altijd individueel instellen zo, of is er een optie dat 'ie standaard vanaf nu 1 bar of 4 of 8 pakt?

Veel dank! :halleluja
 

je kan ook gewoon cmd+a (select all) doen en dan hoef je het maar 1x te doen.

Ja precies, zo deed ik het net ook.
En wat betreft dat sissende geluid van mijn APC20, ze hebben in de winkel (net gebeld) geen ander exemplaar staan dus we kunnen het niet vergelijken. Heb jij ook een APC20?

Of iemand anders die dit leest en er eentje heeft, ligt het aan mijn exemplaar dat 'ie sist aan de onderkant waar je de DC-plug erin stopt?

Hij sist bij mij als er een lampje aanstaat en hoe meer lampjes aan, hoe meer geluid. (beetje het geluid van een sissende condensator)




> Heb trouwens net de MPK25 helemaal opengetrokken, rubber vlakjes aangebracht onder de drumpads want die drumpads registreerden amper een aanslag. bleek dat de vorige eigenaar waarschijnlijk al zelf had gehobby-ed dus heb ik de oude stoffen tape eraf getrokken en prachtig rubber tussen geplaatst. Drumt een stuk beter zo en de gevoeligheid blijft :)
Weet niet of meer mensen dit hebben gedaan maar het is een fijne aanpassing en maar tien minutjes (netjes) werk.
 
Laatst gewijzigd:
mijn apc20 sist niet, en mijn apc40 ook niet. mijn mpk49 heb ik inmiddels verkocht maar kon me idd herinneren dat die drumpads niet zo chill waren, althans ik had het gevoel dat je er wel heel hard op moest tikken op wat te registreren. vreemd want ik heb ook een lpd8 (zo'n ding van 50,-) en die pads vind ik veeel fijner...
 
mijn apc20 sist niet, en mijn apc40 ook niet. mijn mpk49 heb ik inmiddels verkocht maar kon me idd herinneren dat die drumpads niet zo chill waren, althans ik had het gevoel dat je er wel heel hard op moest tikken op wat te registreren. vreemd want ik heb ook een lpd8 (zo'n ding van 50,-) en die pads vind ik veeel fijner...

Ok dan wordt het dus ordinair ruilen ;)

Hmm, nou mocht ik wat verder komen met deze instrumenten, dan ga ik zeker verder kijken voor enige addons. Ben nu nog Ableton aan het leren, wat me overigens best goed afgaat alleen vind ik die standaard instrumenten nu al wel een beetje gek soms.
 
Back
Top