Kiwi technics Patch editor (roland PG serie)

onrust nv

Onrust industriëele audio
Lid sinds
12 november 2008
Berichten
3.034
Locatie
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
http://www.kiwitechnics.com/patcheditor.htm

ik zag deze in de SOS staan
bruikbaar voor:
cheetah MS6
korg DW6000/DW8000 en EX8000
moog little/slim fatty
oberheim matrix 1000
roland JX3P, JX8P, superJX10P, alpha juno 1&2, HS10/80, juno 1o6&106s en HS60
SCI sixtracks, max

dus wieweet interesant voor bezitters van bovenstaande
er zit een 5din op maar ook uitleg hoe je toch de 6din van roland ermee aan de praat krijgt
 
wat doet een nieuwzeelandse dollar tegenwoordig? :)
 
ding kost met verzendkosten +- €343
 
hoe kan er nu 1 controller werken voor al die verschillende synths? erg vreemd daar alle signalen verschillend zijn...
en dan moet je ook nog van een 5 DIN een 6 DIN maken voor Roland synths... huilende vaagheden nog an toe!

de meeste van die synths kan je ook via MIDI programmeren en als je geen cuntpjoeter wil usen ook heel best op de front van die bakken zelf...
wat doet een nieuwzeelandse dollar tegenwoordig? :)
erm... een betaal middel wezen? het is sterk te betwijfelen of de NZD zich/haar daar zelf van bewust is...
 
Ik revive deze draad even. Ik heb de patch editor weinig gebruikt afgelopen jaren en zie dat die nu niet meer te koop is. Er is wel nog een upgrade kit (snellere CPU en meer geheugen) te koop voor mijn patch editor. Vraag me af of dat de moeite waard is voor 150 euro (inc verzendkosten), of kan ik m beter houden zoals t is of overstappen op een software editor voor de MKS-80?
 
Dit model kon toch ook de Korg dss-1 aan? zie het nergens meer staan..
KiwiTechnicsPatchEditor_01-Wc5KNHVguh_HCXUQPnc5EAdMuHX9bpPq.jpg
 
Ik revive deze draad even. Ik heb de patch editor weinig gebruikt afgelopen jaren en zie dat die nu niet meer te koop is. Er is wel nog een upgrade kit (snellere CPU en meer geheugen) te koop voor mijn patch editor. Vraag me af of dat de moeite waard is voor 150 euro (inc verzendkosten), of kan ik m beter houden zoals t is of overstappen op een software editor voor de MKS-80?
Ik begrijp je vraag niet helemaal maar ik krijg de indruk dat je een Kiwi hebt voor je MKS80 maar dat het niet meer doet wat het ooit deed. Of is het dat het te traag is voor wat je ermee wilt doen?
 
Ik begrijp je vraag niet helemaal maar ik krijg de indruk dat je een Kiwi hebt voor je MKS80 maar dat het niet meer doet wat het ooit deed. Of is het dat het te traag is voor wat je ermee wilt doen?
Meer van, de unit word niet meer gemaakt, is het de moeite/het geld waard om die upgrade kit te kopen voordat ze op zijn, of zijn er intussen betere/goedkopere alternatieven.

Ik zie bv dat er voor 7 euro een vst controller te koop is. Misschien die eerst eens proberen.
 
Als je alternatieven voor de MPG80 bedoelt, ken ik alleen maar duurdere vervangers. Stereoping waarvan ik mij afvraag of die nog programmers levert en Retroaktiv MPG-8X en die is al 1095 dollar voordat het de VS verlaat. Ik weet niet wat het voordeel van meer geheugen is bij de kiwi, snellere cpu kan ik me wel iets bij voorstellen maar dan lijkt die 150 euro mij geen slechte investering. Tenzij je nu al vermoedt dat het wederom weinig gaat gebruiken....
 
Er is ooit een update geweest herinner me zoiets dat je de pg800 en de 200 niet meer kon gebruiken met de specifieke stekker en data. Alleen nog via midi zoals de pg300.
 
Als je alternatieven voor de MPG80 bedoelt, ken ik alleen maar duurdere vervangers. Stereoping waarvan ik mij afvraag of die nog programmers levert en Retroaktiv MPG-8X en die is al 1095 dollar voordat het de VS verlaat. Ik weet niet wat het voordeel van meer geheugen is bij de kiwi, snellere cpu kan ik me wel iets bij voorstellen maar dan lijkt die 150 euro mij geen slechte investering. Tenzij je nu al vermoedt dat het wederom weinig gaat gebruiken....
Ik bedoel deze VST-AU MKS-80 Editor by reKon audio - MIDI Controller Plugin VST Audio Unit
en Roland MKS-80 Editor Controller

Ik gebruik de Patch Editor maar voor 1 synth nu dus het voelt een beetje als overkill. Zijn deze units nog gewild 2ehands?
 
Back
Top