akai me15f

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
zit al jaren met een probleempje met mn oude 303clone... (het was mn eerste synth dus nooit weggedaan). Hij lust alleen maar midi uit mn electribe of cubase op mn atari. geen midi uit ableton. en dat is lastig want dat is onze master op het podium. de 303 gaat dus nooit mee het podium op.

ik kan misschien een akai me15f kopen en vroeg me af of ik daarmee mn midi kan opschonen tot nette note-on note-off.
 
Hoe ziet een niet-nette note on eruit,dan?
Heb je er al eens een midi monitor tooltje overheen gehaald om te zien wat er mis zou kunnen zijn met het signaal?

...raar problem...
 
Ik vraag eerder af of Ableton misschien iets anders meestuurt wat hij niet lust en dat de note on op zich goed is (want daar kan niet zoveel aan fout). Iets van active sensing of timecode misschien. Reageert hij wel op midi uit andere software op de computer dan Ableton? En reageren andere apparaten wel op midi uit Ableton? Want anders moet je het misschein eerder zoeken in de midi-interface.
 
Daarom zei ik al: zoek 's een tooltje om te kijken wat er werkelijk door die kabels giert.
 
Back
Top