BCR 2000 en RPN/NRPN?

Tboy

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2006
Berichten
148
Locatie
Aarde
Ik zou graag middels de BCR2000 de cutoff en resonance van m'n MC303 aansturen, in de hoop daar opnamen van de kunnen maken (uiteindelijk in Ableton live). Heb inmiddels toch diverse keren het internet afgestruind, maar alas...

Het aanspreken van RPN/NRPN vind ik overigens persoonlijk nog altijd erg vaag, terwijl ik met sysex in het verleden in Max/MSP bijvoorbeeld er wel uitkwam. Is hier wellicht iemand die het gelukt is cutoff en resonance middels de BCR2000 aan te sturen?
 
En je bent er zeker van dat een MC-303 ook die controllers gebruikt ?

Kijk eens hier, misschien staat daar de oplossing: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=46180
Die twee CC's zijn een MIDI standaard als dat toestel het daarmee niet doet... de handleiding kan TS hopelijk zelf lezen (heb ik niet).

(Die is ook goed : pjoris link voor iemand die zegt 'Heb inmiddels toch diverse keren het internet afgestruind, maar alas...')
 
fff wat gechecked... (en nu een gratis midi cursus erbij).

@pjoris ik vrees dat de werking op die link niet echt zal lukken.

TS kan beter m'n Midi Connect Check tool (gratis) downloaden van m'n website.
Daarin even de MU128 voices laden en de NRPN tabel ervan gebruiken.
Deze gebruikt hiervoor dezelfde NRPN controllers blijkbaar.
 
Laatst gewijzigd:
Jongens, bedankt voor de reacties tot dusver.
@audiocollage, ik zal de info van je belgische collega stephen eens proberen in MAX/MSP om te kijken of dat wat oplevert.
Wat betreft de simpelheid van RPN/NRPN; op de één of andere manier wordt SYSEX - voor mij althans - altijd duidelijker beschreven, er zijn hier doorgaans eenduidiger codes voor en ook meer voorbeelden van te vinden waar je mee verder kan (of volgt wat betreft laatstgenoemde nu een spervuur aan links en flameberichten?).
 
Jongens, bedankt voor de reacties tot dusver.
@audiocollage, ik zal de info van je belgische collega stephen eens proberen in MAX/MSP om te kijken of dat wat oplevert.
Wat betreft de simpelheid van RPN/NRPN; op de één of andere manier wordt SYSEX - voor mij althans - altijd duidelijker beschreven, er zijn hier doorgaans eenduidiger codes voor en ook meer voorbeelden van te vinden waar je mee verder kan (of volgt wat betreft laatstgenoemde nu een spervuur aan links en flameberichten?).
Als je het liever moeilijk maakt ... ga je gang.

(je hebt m'n tool blijkbaar niet eens gechecked => daarin staat alles klaar zoals ik reeds zei).
 
@Audiocollage: Allee, verlies uwen pruik nie hè... Ik ben zelf Mac gebruiker. Op dit ogenblik heb ik geen beschikking over een PC...
 
Back
Top