USB handig?!? tot op zekere hoogte.......

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Daar ga je dus: Small Phatty, SH-01, V-Synth, MPD-18, Benchmark DAC, Lexicon MX200, codemaster dongle, iLok, eLicenser, muis, toestenbord, Roland midi interface, Virus Ti....

Allemaal willen ze USB en m'n i7 Asus board / win7 trekt het maar net. lijkt erop dat bepaalde combinaties van randapparatuur op bepaalde poorten storingen geven, niet zo zeer door shared interupts, maar het lijkt wel of het board niet voldoende USB power kan leveren om het allemaal draaiende te houden.

Had er een 2e USB 3.0 pcie kaartje bijgezet, maar dan beginnen de interupt problemen. mischien toch maar weer naar de 8x8 MideExpres MOTU interface o.i.d.
en daar de Moogs, en rolands en Prophet08 opzetten?

Meer mensen die hier last van hebben, helpen USB powered hubs anders?
 
En enkele synths niet via USB aansluiten is dat een idee, of gebruik je dat ook (hoofdzakelijk) voor de editors van de synths?
 
ja dat is dus mijn idee, dus een MOTU (1 USB poort) aansluiten
op de motu dan: slim phatty, voyager, prophet08, V-Synth, SH-01

Dit bespaart dan 3 usb poorten t.o.v. direct aansluiten
ik heb het nu allemaal werkend, maar als ik bijv m'n AKAI MPD-18 er bij prik, dan begint het gezeik, spontane ASIO spikes e.d.
 
Da's %$&( ja... Kan ik je helaas niet bij helpen, ik sluit tot nu toe eigenlijk vrijwel niks (continu) via USB aan - maar heb dan ook maar een paar bakkies die USB lusten.. :erm:
 
precies, wat is op dit moment de beste 8x8 Win7 interface? (had nooit gedacht na m'n midex nog weer een interface te kopen)
 
Edirol um880? nooit problemen mee gehad. Ook als patcher te gebruiken zowel stand alone als ook in usb interface mode.
 
Powered usb hub. 30 euro verder en je bent overal vanaf. Zelf goede ervaringen met conceptronic.

De 7 euro hubjes zijn allemaal shit en dus duurkoop. Als er standaard geen adapter wordt meegeleverd, dan Laten liggen is mijn ervaring.
 
Heb je al dedicated usb cards? En dikkere voeding?

En idd, um880 kan ik wel aanraden uit eigen ervaring. Hiervoor ook een midex8 gehad.
 
Even voor de duidelijkheid ik gebruik nu alleen de poorten van m'n ASUS board (alle 12!!!) + de 4 poorten op m'n Dell LCD) dit werkt wel. maard houdt niet over. Ik gebruik nu verder nog geen hubs, en had er een PCIe 2 poorts USB kaart bijgestopt maar in welke van de PCIe slots ik hem ook stop hij heeft interupt problemen. dus die is er weer uit.

misschien i.d.d. maar een goede powered hub halen voor alle apparaten die geen midi hoeven te ontvangen, kijken wat dat te weeg brengt. is ide Edirol 880 beter als de MOTU en waar is die te koop? Thoman musicstore en Bax hebben hem niet.
 
De UM880 is niet meer te koop in europa volgens mij. Ik heb er ook lang naar gezocht en uiteindelijk (6 maanden geleden schat ik) 1 2ehands gekocht.
 
misschien i.d.d. maar een goede powered hub halen voor alle apparaten die geen midi hoeven te ontvangen,

Even voor de duidelijkheid: ook via een hub kan een synth midi ontvangen! Scheelt weer de aanschaf van een midi interface! ;)

Met midi kabels/interfaces ben ik anno 2011 helemaal klaar. Audio kabels ook bijna! :-)
 
Dat het midi kan ontvangen begrijp ik, maar of het ook strak en jittervrij is, is een 2e natuurlijk
 
misschien i.d.d. maar een goede powered hub halen voor alle apparaten die geen midi hoeven te ontvangen

Toetsenbord, muis, dongles en dat soort dingen zou je weinig van moeten merken inderdaad.

ik gebruik nu alleen de poorten van m'n ASUS board (alle 12!!!)

Heeft dat board 12 echte bussen of 3 bussen met op elke bus een 4-poorts hub chip? Of een combinatie daarvan? Je kunt bijvoorbeeld ook 6 bussen hebben waarvan er dan twee worden doorverdeeld naar 8. Op die manier kan het uitmaken wat je in welke poort stopt, want dan zijn niet alle poorten echt losse poorten.
 
Back
Top