van ableton live naar mmt8

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
ik wil mn miditracks overnemen op mn mmt8 voor op t podium. maar ik krijg t niet voor elkaar =(
mn setting: ableton -> korg padcontrol midi out -> mmt8 -> gear
ableton: master clock stuurt start en stop commando mee
mmt8: druk op de record knop en wacht tot ableton begint met spelen, loopt dan automatisch mee
mmt8 staat op midi echo zodat ik op de apparaten hoor wat ik opneem

probleem is dat de mmt8 wel begint met lopen maar dan niks opneemt...
hij neemt wel op als ik op de mmt8 zelf op play druk.
ik dacht: als ik de mmt8 als master zet en ableton als slave dan maak ik een midi loop. als ik dat doe dan gaat ableton stotteren en gaat er van alles mis.

heeft iemand ervaring met deze combi?????
 
Als de MMT8 echt alleen opneemt als master, dan kun je (neem ik aan) in Ableton toch gewoon een filter op de midi input zetten? Ik ken Ableton verder niet maar ik neem aan dat dat er gewoon in zit. En dan alles blokkeren behalve clock.

In het uiterste geval Ableton een midi file laten wegschrijven en die converteren naar de MMT8 met MMT8 Exchange.
 
Ik heb geen ervaring met wat je probeert te doen, omdat ik de ALESIS MMT-8 Exchange editor gebruik om midi-files naar de MMT8 te sturen (http://www.kvitek.com/midi/). Da's misschien ook een optie voor jouw ? Joris
 
ik doe hetzelfde, je output gaat in je computer en je computer gaat terug naar je input dan is je mmt 8 master en kan je je record gewoon induwen
als je dit doet zal je wel merken dat er een mididelay is waardoor een noot die op de eerste tel valt niet wordt opgenomen -> gewoon effe een beetje opschuiven in ableton

misschien heb ik je vraag niet goed begrepen maar ik denk dat je dit afvroeg ?
 
hhm ja dat probleem had ik daarbij ook nog eens inderdaad. maar ook dat ik een soort van midi-feedbackloop kreeg die ableton niet leuk vind. zal vanavond eens kijken hoeveel ik de noten moet opschuiven om het kloppend te krijgen.
 
--> Joris, heb jij het programma via deze site gekocht? en is het de moeite waard?

Yep, ik heb het daar gekocht en het voldoet voor mijn simpele doeleinden van wat tracks op mijn MMT8 te zetten om die dan live te kunnen gebruiken. Wellicht had ik dat wel ook op een andere manier gekund maar echt duur is 20USD nu ook weer niet. In mijn geval gaat het wel om kleine loopjes/patterns van 4 tot 8 maten en niet om zoiets als een hele ableton live performance. De loops maak en save ik in Sonar. Het programma ondersteund 2 midi formaten (midi 1 & midi 2), hoe dat allemaal gaat in ableton weet ik ook niet. Is er geen demo te downloaden, zodat je even kan testen. Joris
 
Heel goed weet ik het niet, er staat hier iets: http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_Instrument_Digital_Interface

Het gaat er denk ik om hoe de track/midi sporen georganizeerd worden in de midi file, of elke midikanaal op een andere track belandt of niet. Een MMT8 kan beide aan (een track kan op alle 16 kanalen tegelijk uitzenden), maar ik gebruik gewoonlijk 1 track/kanaal. Eens het uit machine komt is het allemaal hetzelfde denk ik. Wellicht heeft je probleem met de 303 cloon meer te maken met clock of active sensing signalen of zo.

Joris
 
Back
Top