sf2 to sysex converteren

martin h

Stamgast
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
132
hallo
bestaat er toevallig een programma die dat kan?
ik heb internet afgezocht maar het is mij niet gelukt om iets te vinden

mvg
martin h
 
Duidelijk toch? .sf2 converten naar HW sampler. Althans, dat lees ik eruit.
 
sf2 to sysex converteren

hallo
ik heb een programma gevonden die bijna alle soorten files kan converteren bv zip winrar enz maar helaas niet soundfonts naar sysex converteren
ik wilde namelijk kijken of ik soundfonts files in mijn hardware synth kon krijgen
ik heb die soundfonts geluiden nu in fruity loops gedaan en nu kan ik ook die soundfonts geluiden realtime bespelen samen met mijn hardware synth daar ging het mij eigenlijk om
het had waarschijnlijk wel op een makkelijker manier gekunt maar ik ben blij dat ik het zo voor elkaar heb gekregen ik ben totaal niet technisch

mvg
martin h
 
Ik heb zomaar het vage gevoel dat je echt totaaaal niet weet waar je over praat...... :)

... welke Hardware Synth heb je?
 
Ik heb zomaar het vage gevoel dat je echt totaaaal niet weet waar je over praat...... :)

... welke Hardware Synth heb je?
Dat is exact wat ik ook dacht...

Systeem EXclusive = voor een specifiek systeem.
Als je de naam en het type niet vermeld kan niemand je goed verder helpen.
Verder is sample data meestal geen sysex (bvb. wav-files etc.) maar 6trak zal wel weten waar het over gaat of wat hij ermee bedoelde.
 
Systeem EXclusive = voor een specifiek systeem.
dat betekend het letterlijk idd, maar daar moet nog ff heel specifiek MIDI bij worden vermeld...
maar 6trak zal wel weten waar het over gaat of wat hij ermee bedoelde.
als iemand het heeft over samples (want dat zijn soundfonts voor het grootste gedeelte) EN sysex dan lijkt ie samples te willen versturen via MIDI...
of de TS weet niet pcies wat sysex inhoud...
 
sf2 to sysex converteren

dat betekend het letterlijk idd, maar daar moet nog ff heel specifiek MIDI bij worden vermeld...

als iemand het heeft over samples (want dat zijn soundfonts voor het grootste gedeelte) EN sysex dan lijkt ie samples te willen versturen via MIDI...
of de TS weet niet pcies wat sysex inhoud...

maakt niet uit... wat ik wilde is me gelukt, namelijk die soundfonts geluiden kunnen bespelen via mijn roland synth samen met de interne geluiden van die roland
bedankt in ieder geval allemaal voor het meedenken

mvg
martin h
 
Ben blij dat het je gelukt is met al onze hulp en dat je zo goed vertelt hoe je het hebt opgelost!!!
Daar is dit forum immers voor......................... :frons:
 
Sysex is system exclusive voor een bepaald midi apparaat, gewoon een taaltje dat zegt: knopje a op stand 43, schuif b op 4 etc. Sysex voor een dx7 is onbruikbaar voor een m1.
Mds is midi sample dump, een protocol dat samples op een manier die erg op sysex lijkt over kan zetten tussen twee apparaten die niet per se hetzelfde zijn, dus een sample maken op een computer en dan overzetten via mds naar een hardwaresampler. Een sample van je atari naar een rolandsampler ofzo.
Het verschil zit dus in exclusive en universeel en data/paramters vs sampleinformatie
 
mijn roland synth

Dit is net zo slim als het over je auto hebben en dan "Mijn Ford" zeggen. Dan weet niemand nog niks, want tussen een [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiesta]Fiesta en een F150 zit een hele hoop verschil.

Een suggestie voor de volgende keer:

Ik heb een Roland (naam synthesizer en model/type) en ik wil er graag sf2-bestanden (SoundFonts) in de sampler laden. Daarom moet ik ze (volgens de handleiding/deze website/het advies van de muziekwinkel) omzetten naar sysex. Weet iemand hier een programma voor? Ik heb een computer met (Windows / OS X / Linux) maar heb nog niks kunnen vinden toen ik op Google zocht naar (sf2 to sysex).

Iedereen kan je dan gelijk vertellen:

- of het uberhaupt kan
- of het een goed idee is om dat zo te doen
- of het niet op een betere manier kan
- of er een programma voor je OS bestaat

en het kost je niks extra's om het te typen, en je had snellere en betere antwoorden gekregen.
 
Back
Top