Midi Latency

richardkippers

Nieuwkomer
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een probleem met cubase en mijn midi keyboard, als ik een toets indruk van mijn midi keyboard duurt het ongeveer een halve tel voordat het geluid over de speakers komt.

Ik heb op google wat gezocht, en daar stond dat je dan de midi latency omlaag moest halen, maar die is bij mij al laag : input: 1.746 en output 4.626

Ik gebruik een HP PALVILION A6631, een roland midi interface en een roland keyboard en als geluidskaart de icon cube mini

Wie kan mij helpen? 8~
 
De MIDI-latency is zelden een probleem. Het is de audio-latency die problemen vormt. Daarvoor is het essentieel om ASIO-drivers te installeren. Als jouw geluidskaart (zoals ongeveer alle budgetkaarten) geen ASIO-drivers heeft, download dan ASIO4ALL, een soort gratis universal driver. Vergeet niet om de drivers ook effectief te selecteren in je DAW.
 
Ik gebruik de icon usb asio driver,heb ook de asio4all duplex driver en de asio4all v2 geprobeert , maar hij blijft achter lopen..
 
De vraag is: Welke buffersize heb je geconfigureerd in je asio driver?

De latency die jij aangeeft zou echt moeten betekenen dat je een buffersize van 1024 of hoger geconfigureerd hebt staan.
 
ik heb de buffer size op minimum staan: streaming buffer size is 1.0 milisecs en de asio buffer size is 1.5 milisecs 66 samples.
 
Hallo, ik heb bijna een soortgelijk probleem nl: tussen spelen en klinken zit geen vertraging maar als ik iets realtime inspeel en opneem komt het iets vertraagd in de midi-editor te staan ?
Wie weet de oplossing?
Cubase sx3 emu 0404 pentium 4
 
En je hebt in Cubase wel de ASIO-driver gekozen in plaats van de WDM-driver?
 
Back
Top