stepsequencer bij midicontroller, MAAR...

DjunaSaurus

Stamgast
Lid sinds
18 januari 2011
Berichten
367
Locatie
.be
Aloha, ik ben al een tijdje op zoek naar een MIDI controller die het volgende aankan (ik heb al enkele dagen gezocht, ook op dit forum, zonder iets te vinden wat ik precies wil - dan maar ff geregistreerd): ik zou Drumazon ermee willen besturen, maar het moet ook een stepsequencer hebben zoals Drumazon zelf, iets 909-achtigs dus. Ook moet het de 6 draaiknoppen (pitch, decay, tune, depth, level, attack) per basdrum/snare/etcetera kunnen aansturen. Puur midi, het moet geen eigen soundbank of iets dergelijks hebben. Met samples wil ik ook niet werken, en ik moet het dus kunnen besturen zoals ik de vst bestuur, dus matrix of pad-toestanden zoals de Trigger Finger vallen ook weg.

Iemand heeft me al aangeraden om het met een TR-505/626/.. te doen, maar die sequencer vind ik niet echt alles. Hoger gaat natuurlijk niet, anders zou ik wel een 909 kunnen kopen. :)

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken, ook op dit forum, zonder resultaat. Dus dacht ik om mij maar te registreren, wie weet is dit zelfs een originele vraag. :)
Bestaat dit al en kijk ik er over, of heb ik net een gat in de markt ontdekt?


Moest er hier in deze post iets doms staan, merk maar op, ik ben niet echt een kenner ivm midi. :)


grts!
 
Als je in drumazon alles kunt besturen via CC, dan kun je bijv. met een BCR2000 een heel eind komen, lijkt me..

Waarom niet gewoon een Electribe trouwens?
 
Als je in drumazon alles kunt besturen via CC, dan kun je bijv. met een BCR2000 een heel eind komen, lijkt me..

Waarom niet gewoon een Electribe trouwens?

Simpel: ik wil het zo goedkoop mogelijk (idem met die Arturia). ^^ Als ik een midi controller vind die dit aankan bespaart het mij wel enkele honderen euro's.

Die BCR2000 ziet er wel hét instrument uit om live te gebruiken! Maar na nog veel te liggen googlen heb ik alleen maar insinuaties gevonden dat het als een echte stepsequencer zou gebruikt kunnen worden voor Drumazon. Heb ook een paar topics op andere fora gevonden met mensen met dezelfde vraag, maar die zijn nog altijd onbeantwoord gebleven. Ik zou natuurlijk wel al pre-made patterns kunnen triggeren, maar om de internet sequencer te kunnen gebruiken... daar vrees ik nu een beetje voor.
 
ik denk ook dat die arturia controller het meest in de buurt komt van wat jij wilt.
overigens, je gaat echt geen midicontroller vinden met eigen stepsequencer. iig niet voor het geld dat jij voor ogen hebt.
die behringer bcr2000 is ook 'alleen maar' een knoppenbak.


* mc-505 zou ook nog kunnen bedenk ik me net. per part (= indiv. midi channel) heb je dan de cutoff/reso, pitch, lfo en de 5 envelope schuiven tot je beschikking
(de rest van de draaiknoppen sturen dacht ik geen midi uit).
de start /stop / ffw /rew sturen dacht ik ook midi uit, en de parts kunnen op ext. worden gezet dus je kan hem als sequnecer gebruiken.
 
Laatst gewijzigd:
ik denk ook dat die arturia controller het meest in de buurt komt van wat jij wilt.
overigens, je gaat echt geen midicontroller vinden met eigen stepsequencer. iig niet voor het geld dat jij voor ogen hebt.
die behringer bcr2000 is ook 'alleen maar' een knoppenbak.
Ik vond de knoppen van die Behringer er zo mooi stepsequencerig uitzien, te mooi om waar te zijn dus. :p
En echt, waarom zijn die dingen dan duur? Zit er soms altijd van die overbodige software in? :)

* mc-505 zou ook nog kunnen bedenk ik me net. per part (= indiv. midi channel) heb je dan de cutoff/reso, pitch, lfo en de 5 envelope schuiven tot je beschikking
(de rest van de draaiknoppen sturen dacht ik geen midi uit).
de start /stop / ffw /rew sturen dacht ik ook midi uit, en de parts kunnen op ext. worden gezet dus je kan hem als sequnecer gebruiken.
Zou dat met een MC-303 ook gaan? Heeft uiteraard minder knoppen maar die is al ietsjes goedkoper, en ik heb een kennis die zo'n ding heeft... Kan ik wel is uitproberen dan.


Ik zou het gewoon een beetje stom vinden om 500/700/... euro uit te geven voor iets dat ik alleen wil gebruiken om midi aan te sturen, dat streeft de gedachte een beetje voorbij he. Achja, als het echt niet gaat zal ik dat idee maar laten varen, koop ik wel een Electribe SX ofzo. :) In ieder geval bedankt voor de comments!
 
Een elektron machinedrum kan dit (waarschijnlijk ook de octatrack) maar deze zijn niet goedkoop.
 
DjunaSaurus schreef:
Zou dat met een MC-303 ook gaan? Heeft uiteraard minder knoppen maar die is al ietsjes goedkoper, en ik heb een kennis die zo'n ding heeft... Kan ik wel is uitproberen dan.

Vast wel. Dacht alleen dat je idd meer knoppen wilde.
Prijs valt ook wel mee hoor. 2de hands mc-505 gaan soms voor €150,- al weg. en je kan er een nemen met een display probleem, want die heb je in principe toch niet nodig :P
 
Vast wel. Dacht alleen dat je idd meer knoppen wilde.
Prijs valt ook wel mee hoor. 2de hands mc-505 gaan soms voor €150,- al weg. en je kan er een nemen met een display probleem, want die heb je in principe toch niet nodig :P

Idd maar dan kan ik het eerst uittesten bij die kennis he. :) Aah tof, geen idee waarom maar het zat in m'n hoofd dat die zoveel keer duurder was.

Bedankt voor de tips! Als ik een oplossing heb gevonden zal ik het hier posten (in de tussentijd mogen er nog altijd ideetjes uitgewisseld worden hoor). :okdan:
grts
 
Als je Drumazon geïnstalleerd hebt, dan heb je de mogelijkheid om MIDI maps te laden en op te slaan. Waarschijnlijk staat er al zo'n bestand op je PC, een .drccmap bestand. Als je die file in WordPad opent, kun je hem editen. Waarschijnlijk zie je dan meteen alle parameters terug. Je kunt hem ook even inzippen of hernoemen naar .txt en als bijlage toevoegen aan je post, dan kunnen wij er naar kijken. Als de on/off switches van de stepsequencer op afstand te bedienen zijn, dan moet je hem dus ook met de BCR2000 kunnen programmeren, dat is natuurlijk de beste en goedkoopste oplossing.
 
Dit is wel van de demo-versie, maar dat moet normaal geen verschil uitmaken he? Ik kon iig de map saven.
Ik zie geen enkele parameter ivm de stepsequencer jammer genoeg..


Heb een topic gevonden op het forum van D16 zelf, waar iemand ook zegt dat hij deze mist (2e post): http://www.d16.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=105, maar blijft onbeantwoord, evenals andere posts/topics. Helaas PINDAkaas, ze zullen zich er misschien niet mee bezig willen houden.
 

Attachments

  • Drumazon MIDI CC Map.txt
    3,8 KB · Bekeken: 63
heb je zo'n tr-505 al eens geprobeerd? Echt superfijn hier voor hoor. Ik zie niet echt waarom je iets anders zou nemen. Het kan alles en ook nog op dezelfde manier als een echte. Instrumenten wisselen, velocities invoeren, start/stop (igv master), tapfunctie en ook nog te editten tijdens het loopen. :okdan:
 
de allerlekkerste realtime midi-sequencer vind ik die van EMU commandstation MP7 of XL7 of PX7
live wisselen van realtime naar tr-recording 16 x2 tracks mute solo, etc
 
Back
Top