live hardware sequencer

Ik denk er over om de rs7000 aan te schaffen, en heb de volgende vraag: kun je in step seq mode, terwijl de seq draait, midi data invoeren en bewerken?
 
@RomanLouis : RS7000 per fiets is bijna niet te doen. Dan zou ik voor de RM1X gaan. Als je geen interne sounds wil gebruiken maar enkel als sequencer voor externe apparatuur heeft de RS7000 ook geen enkele meerwaarde (naar sequencing toe zijn beide gelijk, enkel RS7000 heeft ook een sampler aan boord).
 
Ik denk er over om de rs7000 aan te schaffen, en heb de volgende vraag: kun je in step seq mode, terwijl de seq draait, midi data invoeren en bewerken?

Hmm:

If you press the [PLAY] button the [PLAY] indicator
will flash and you will be able to hear how
your step-recorded phrase is shaping up. Press
[STOP] to stop playback and continue entering​
notes in the step mode.
 
Sinds de laatste OS kan je voor bepaalde rec modi uit REC gaan zonder de sequencer te moeten stoppen.
Volgens mij zelfs bij allemaal.
t is enkel als van Record Modus wil veranderen, dat je de sequencer moet stoppen.
Maar ben momenteel niet bij mn RS ...en ik gebruik step sequencing nooit, enkel grid sequencing en daar kan het zeker bij. Dit is ook een soort step seq meer TR808/TR909 style dus die wil je misschien.
De 'echte' step sequencing is dat je een noot ingeeft en dan 'verspringt' de sequencer met x aantal steps zodat je de volgende noot kan ingeven. Eigenlijk minder handig dan Grid.
Je kan ook 'real time' inspelen.
Bij mijn weten kan je in elke mode programmeren terwijl de sequencer blijft lopen, zodat je effectief hoort wat je programmeert.
Maar om tussen de verschillende modi te veranderen, moet je zeker de sequencer stoppen helaas.
 
ok thnx all, ik heb me ondertussen gewoon een launchpad aangeschaft en doe nu alles gewoon met ableton, is nog steeds het handigst.

thnx !
 
Back
Top