live hardware sequencer

303zalig303

gebruikte oscillator
Lid sinds
19 Maart 2007
Berichten
1.831
Hey iedereen,
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn Mmt 8 op het podium. Ik houd enorm van de mogelijkheden die de mmt8 biedt, het overzicht, het gemak om live te werken met zijn 8 verschillende tracks. Maar ik ben het beu dat (ook na de derde kuisbeurt) de knoppen niet direct reageren. Lastig als je nu juist een climax hebt voorbereid en de baslijn te laat inkomt. :dj: = nope.

Dus ik vraag mij af of iemand een vervanger weet die niet veel plaats inbeslag neemt, ook midi thru heeft, 8 of (liever) meer tracks kan opnemen en live geen pain in the ass is.
Ik zou mijn computer kunnen gebruiken maar dat doe ik liever niet omdat de batterij peir totall is en niet de kans wagen dat hij gestolen wordt.

Ik dacht al aan een yamaha qy 100, iemand ervaring mee ?
 
Hej bedankt voor de reacties maar zowel die Elektron en Rm1x zijn ook bedoeld als instrument. Even verduidelijken dat ik gewoon een sequencer nodig heb om mijn hardware aan te sturen. Dus het ding mag beperkt zijn tot kut geluid voort brengen : als de sequencer maar tof en overzichtelijk is voor een live gebeuren :)
 
Snap ik, begreep ik al vanuit je post...maar heb je dan ook ff naar die RM1X gekeken of nog niet? Check m ff...voor je hem aan de kant schuift. Misschien vind je hem niets lekker werken, da's wat anders maar juist als sequencer is ie tof, vind ik.
 
Ik zou zeker naar de RM1x kijken. Vaak live opgetreden met RM1x als midi sequencer, echt een cool ding daarvoor. Bovendien kun je 'm tegenwoordig behoorlijk goedkoop 2de hands krijgen.
 
Ik zou zeker naar de RM1x kijken. Vaak live opgetreden met RM1x als midi sequencer, echt een cool ding daarvoor. Bovendien kun je 'm tegenwoordig behoorlijk goedkoop 2de hands krijgen.

klopt en je krijgt voor dat geld ook echt veel sequencer...vooral live qua ff iets triggeren, muten, mute-groups etc...echt makkelijk en gaaf, dan ook nog de toewijsbare potjes die je ook alleen maar iets extern kan laten aansturen. En dan kan je ook nog eens wat met de interne sound mocht je ff willen pielen of ze gewoon gebruiken. Best nog aardige vullertjes in
 
Ik heb al gelezen dat Brian Chinetti hem gebruikt om zijn apparatuur aan te sturen.
Hoe is het overzicht van de verschillende tracks ? Komt het ook in de buurt van een mmt 8 met zijn duidelijke 8 verschillende trackbuttons ?

edit : dus ik lees dat ie ook midi cc uitstuurt ?
 
Ik heb al gelezen dat Brian Chinetti hem gebruikt om zijn apparatuur aan te sturen.
Hoe is het overzicht van de verschillende tracks ? Komt het ook in de buurt van een mmt 8 met zijn duidelijke 8 verschillende trackbuttons ?

edit : dus ik lees dat ie ook midi cc uitstuurt ?

Het 'keyboard' dat je erop ziet zitten zijn16 'witte keys' die staan voor je track. Daarmee selecteer, mute enz...de tracks.

En ja hij stuurt Midi CC uit
 
Rs7000 ziet er ook goed uit. Maar zijn die yamahas niet ontzend zwaar en lomp om te vervoeren ?
Ik denk gewoon aan het feit dat ik niet met de auto kan rijden en op de trein/fiets sleur met allerhande bakken die ik liever niet ten onder zie gaan. :)
Weet iemand wat meer van de sequencer van de Qy 70/100 ?
 
Oeps, had je antwoord nog niet gezien :)

Je kunt op verschillende manieren sequencen in de rs (rm1x denk ik ook?)

- Je hebt op de rs 64 styles (zeg maar songs, te selecteren met een draai aan een potmeter), die je kunt onderverdelen in 16 sections, wat weer verzamelingen van 16 sporen zijn (onderse rij knoppen).
- Je kunt live switchen tussen record en play zonder de sequncer te stoppen. Je hebt vershillende opname modes, maar tussen de modes onderling kun je niet switchen zonder de sequncer te stoppen.

Je kunt ook een beetje op de albleton manier werken, dus door gewoon in 1 style te blijven en je aan je tracks nieuwe phrases (patterns) toe te wijzen (die je altijd live nog kunt her-programmeren).

Zwaar is 'ie wel ja, 7 kilo.... geen kattenpis. Maar de rm1x is ookredelijk zwaar door zijn aluminium behuizing.
 
Laatst gewijzigd:
Of een mmt8 die kuren heeft :)

Ik neem die rs/rm1x zeker in gedacht, misschien moet ik maar ook ineens voor gaan. Als hij tijdens het lopen kan recorden met queantize is dat voor mij een pluspunt. De mmt8 kan dat ook maar zonder die quantize zijn de baslijnen nogal *ahum* :D
Dus 16 secties zijn 16 verschillende midikanalen met dan nog is 16 aparte tracks per midikanaal ?

Wat bedoel je met niet-volwaardige sequencer ?
Ik heb eigenlijk vooral iets nodig om aftespelen live : thuis gebruik ik men mmt8 of ableton (of rs/rm1x ?), waar ik op dat moment zin in heb.
 
De rs heeft een quantize functie.

Die 16 sections zijn verzamelingen tracks, dus je kunt bijvoorbeel in section A alleen op tracks 1 en 2 wat hebben staan, en in section B wat op tracks 1,2,3,4. Zoiets. Met die sections kun je dus al een heel nummer opbouwen.
De 16 track/sporen is waar je midi kanalen (en/of interne geluiden) aan toewijst. Je kunt ook aan meerdere sporen hetzelfde midikanaal / soundbank toewijzen, dus tracks 1/tm 4 kunnen allemaal midikanaal 8 zijn, als je dat wil.
De phrases zijn je patterns, waarin je noten en midi cc's staan. Die moet je weer aan de sporen toewijzen.

Met niet volwaardig bedoel ik tekort komingen. Ik ken ze niet goed, maar vaak mis je dingen als een step sequencer of zo, of de mogelijkheid om verschillende patteern lengtes in 1 song te hebben, dat soort dingen. Ik zeg nu maar wat, ik ken de qy's niet zo goed, een vriend van me gebruikte er eentje voor 'er bij' en dat is leuk, maar ik betwijfel of ze net zo goed zullen presteren als de mmt of rs7000.
 
Als je klein&compact belangrijk vindt, kun je ook eens naar de kleinere MPCs kijken. Bijvoorbeeld de MPC1000 of MPC500.
 
Of superklein,
een gp2x met littlepiggy tracker en een midi interface. 8 tracks
Kun je geen midi mee opnemen, je zult alles in de tracker moeten programmeren. Als je dat eenmaal hebt gedaan kun je wel heel makkelijk patterns aanmaken, aanpassen terwijl de sequencer loopt. Je tracks kunnen verschillende lengtes hebben, je kunt er samples instoppen, hebt heel uitgebreide arp functies. Erg vet en goedkoop sequencertje.

[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/GP2X"]http://nl.wikipedia.org/wiki/GP2X


http://store.kitsch-bent.com/product/piggy-midi-interface


http://littlegptracker.com/
 
Wou cool die laatste :okdan:
Ik denk dat ik toch maar eens kijk naar die qy aangezien het alleen gebruikt zal worden om live dingen af te spelen en dan te tweaken. Of die mpc... ja. Of die rm1x... ja.
Alvast bedankt voor al de tips. Ik denk dat ik hier verder mee kan gaan :)
 
Idd een hele grave bak.

Voor de Manikin in Antwerpen (of heel belgiƫ), contact me
 
Back
Top