Sync Split

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Wij hebben meerdere apparaten die DIN Sync (Sync24) nodig hebben om netjes in de maat te lopen. We hebben hiervoor een Philip Rees MDS, een Doepfer M.A.U.S.I en een Novation Drumstation .. maar zoals Phil Rees me zelf ooit vertelde.. één converter is meer dan voldoende om drie apparaten aan te sturen.

Heeft iemand ervaring met midi thru boxes, en zijn deze bakjes ook te gebruiken als sync-thru (alle 5 pinnetjes doorgeven ipv 3)? We gebruikten (misbruikten) hier ooit een MC-202 voor.. maar da's een beetje overkill. :p
 
Midiman thru box

Midiman thru box

Kijk even bij www.midiman.com

Ik heb een thru box maar ik heb alleen sync24 op mjin jomox dus ik maak er geen gebruik van (van sync).
 
je kan zo'n ding erg makkelijk maken, gewoon een plastic omhulsel kopen, en alle polen van de input verbinden met de 2 outputs. kost geen reet en werkt prima, ik sync er mn 808 en 303 mee.
 
ik dacht midi zooi , daar had ik nog niet naar gekeken en toen ging het over sync ..

ik dacht midi zooi , daar had ik nog niet naar gekeken en toen ging het over sync ..

wie verzint zo'n thread nou bij midi zooi (want echt etis dat er geen nieuwe posts waren , anders was ik hier nooit gekomen)

ik heb een mannetje in frankrijk dat is voor mij een sync splitter aan het maken, deze werkt op 9 V en geeft netjes een versterkt signaal door naar 6 outputs
en hij vondt het wel grappig om bij elke output een knopje te maken voor 'shuffle' , lache toch , maar ik heb em nog niet

ook heb ik Django (ESI, adverteert veel op planet) ooit gevraagd of hij op zijn zelfbouw midi-sync meerder outputs kon maken, dat kon hij niet op dit model, maar voor 40 piek kon hij wel een sync splitter erbij bouwen

Ik heb even gekeken of het mogenlijk is om meerdere sync outputs te creeren
op de
bestaande sync-box die ik lever. Ik heb hier een oplossing op gevonden, een
"verdeelblok"
Dit blok sluit je aan op de sync-box en heeft 1 input en 6 outputs. samen
met de overgebleven output
op de syncbox beschik je dan over 7 outputs.


Ik kan het verdeel blok leveren, maar zonder behuizing. de kosten komen dan
(voor het blok) op 40.-
Het blok sluit je dus aan op de midi->sync converter, deze kost 70.-
Op het verdeel blok zit echter een levertijd van 2 weken aangezien deze
apart gemaakt moet worden.
Prijzen zijn excl. verzending.


groetjes,


Django

esi@blueprobe.com
 
Django

Django

Ja.. die Django is een handig mannetje.. jammer dat Vijfhuizen zo'n tering-end weg is.

6 sync outputs op een rijtje.. dat lijkt me wel wat. Laat effe weten als je hier meer van weet/hoort.
 
ik hoor niks

ik hoor niks

je zal em zelf moeten mailen als je geinteresseerd bent , want ik heb verder geen lopende contacten met em
 
Was die Django nu ook die gast die iets met die Syntecno TeeBee's te maken had?

Wat heeft ie nog meer?
 
Vet....

Maar ik bedoelde eigenlijk synthgear. 8)
 
Django

Django

Een mooie voornaam.. dat heeft ie zeker.

Verder is ie niet zo heel veel met muziek bezig.. meer met de techniek erachter. Hij bouwt van alles en nogwat.. maar ik heb geen idee of ie dat echt commercieel doet.

Hij had destijds een CS1X.. waar ie met een zelfgebouwde distortion een hele aardige 303 sound uithaalde. Mijn oren waren toen nog niet zo getraind als nu.. dus misschien was het wel totaal bagger.. hehe..
 
Een SYNC splitter hoeft geen electronica te bevatten. Het signaal is sterk genoeg om 2 a 3 bakken te SYNCen. Ligt natuurlijk wel een beetje aan het uitsturende apparaat.

CraZ heeft er zelf eentje gebouwd en die werkt prima!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top