Midi verbindingen!!!

BananaWorld

Addicted to Music
Lid sinds
4 oktober 2002
Berichten
2.503
Locatie
Flevoland
Ik heb een vraag waar waarschijnlijk een heel erg makkelijk antwoord op is.

Ik heb zeg maar meerdere apparaten met midi, maar die hebben geen midi thru. Hoe kan ik deze toch verbinden me de sequencer dat ze allebei midi-signalen kunnen ontvangen, maar ook kunnen sturen.
Ik heb wel gezocht op midi pathbay, maar kon er eigenlijk niets van vinden.

Heeft een van jullie hier een oplossing voor?
 
Midi-thru boxje....

2x dan: een voor de seqencer-out en een voor de sequencer-in en daar sluit je de verschillende apparaten op aan.

Ik weet het merk niet meer, maar die zijn voor een klein beetje te koop bij elke muziekhandel.
 
Als je meer dan 2 apparaten hebt kan je beter een midipatchbay kopen.
Roland A880 bijvoorbeeld, zijn er tweedehands al voor zo'n 100 euro te vinden.
Zijn al je aansluitingen ook nog eens makkelijk te routen, en ook stand-alone te gebruiken.
Ben je ook tegelijk klaar als je in de toekomst meer apparaten wil kopen/aansluiten.:eureka:


Anders heb je al meerdere mergers nodig, en die moeten dan ook weer gemerged worden.
Je zou dan de meerdere midi-outs na de mergers ook weer moeten mergen tot 1 out.
Of zie ik dat verkeerd? :confused:

Vins.
 
Bedankt voor de tips, ik zal een op zoek gaan,

Je kunt ook een MIDI I/O (USB) kastje kopen.

Enigste probleem hiermee is, dat ik.... zeg maar ..... en oude computer heb zonder USB poort.
 
Ik heb nog even gekeken op de site van Thomann en wat dingen gevonden:

Phil Rees Little 2M Merger E 35,-
Phil Rees V3 MIDI Thru Box E 17,40

Zou dit een goede oplossing zijn om zo meerdere midi-outputs te krijgen die je naar de synths stuurt en dan vanuit twee apparaten je input naar je sequencer te krijgen.
 
En waar kun je anno 2005 een supereenvoudige Mdii Thru box halen? Ik kan die Phil Rees V3 MIDI Thru Box niet meer vinden op de sites van Feedback en Thomann en dat is het enige dat ik nodig heb? :(
 
Ik zou gaan voor een (2e hands) extern MIDI I/O boxje. Ik gebruik ook een oude pc en heb er een Midiman Biport 2x4 aan hangen die gewoon via de oude muispoort (de com poort) werkt. Dan heb je 2 midi ins en 4 midi outs. Volgens mij ben je dan net zoveel geld kwijt als die oplossing met die 2 kastjes.
 
Altijd leuk om je oude thread tegen te komen. Ik heb dus een roland a880 gekocht. Heel erg handig apparaat. Gewoon al je midi ins en outs erin pluggen en het communiceert allemaal met elkaar.

Persoonlijk ben ik er wel blij mee en hoef nu ook niet meer onhandig te doen met doorlussen en mergen. Een goede investering die erg gemakkelijk is.
 
Back
Top