kan iemand mij ADAT uitleggen?

Ik knal mijn vraag hier even bij:

Ik heb mijn Emu 1212m binnen en wil deze via adat aansluiten op mijn AW4416 mixer.
Ik heb nog geen kabeltjes, dus was wat aan het rondzoeken, maar kwam er niet helemaal uit:

Wat zijn nu goede kwaliteit optisch kabels voor muziektoepassingen? Je kan ze tegenwoordig bij elke electronicaboer halen, maar waaraan zie je de kwaliteit?
Is dat:
- de dikte van de kabel?
- het gebruikte materiaal (fibre glass?) wat extra sterk kan zijn?
- de connectors?

Ofwel, waarop moet ik letten, of maakt het allemaal niet zoveel uit en hebben alle kabels dezelfde kwaliteit van signaal doorgeven maar zit de kwaliteit 'm puur in de duurzaamheid?
 
ik heb zelf van die goedkope kabels van de thomann
heb op 5m afstand geen merkbaar signaalverlies
alleen de connectors voelen goedkoop aan
 
Goedkope zijn prima.
De duurdere/dikkere kun je beter buigen(flexibeler), maar ik heb zo'n goedkope nog nooit gebroken!
 
Ik vraag me af of er veel verschil tussen optische kabels mogelijk is.
Zelf heb ik er iig nooit echt bij stil gestaan omdat ik er gemakshalve maar vanuit ben gegaan dat het wel goed zit.
Maar ik kan het mis hebben...

Ik heb overigens nog twee Fostex VC8 ad/da converters te koop incl adapter.
Kosten 100,- per stuk.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=117194&highlight=vc8
 
nee , maar je kunt natuurlijk altijd iets voor of na de ad/da verbinden, waarmee je dus in feite een insert hebt
 
Bestaan er eigenlijk ook Adat AD/DA-converters met inserts?


Ja die bestaan wel. Inserts op de inputs voor de AD welteverstaan.

Presonus digimax FS heeft ze bijvoorbeeld, en ik denk dat er wel meer zijn als de inputs mic pre amps zijn, want dan is dat een op zich logische feature.
 
Dat is precies wat ik bedoel ik was dat nog niet tegen gekomen deze heeft een insert op alle 8 inputs. Nog meer merken?
 
Back
Top