XV-88 - MIDI OUT

roland_roskam

Ingeburgerd
Lid sinds
30 december 2005
Berichten
65
Locatie
Dinxperlo
Ha,

Wie kan me helpen. Ben nu al best een tijdje aan het modderen met dat ding, maar ik krijg voor geen ene meter de midi out van mijn XV-88 aan de praat.
Ik ga bijna denken dat er iets (intern) kapot is ofzo. Midi in werkt als een tierelier. Maar om wat anders aan te sturen vanaf de XV-88 werkt niet.
Ik wil er een Hammond XB-2 op aansluiten en zo af en toe een PC (met vst plugins).

In afwachting van een reactie,
Roland Roskam :walker:
 
mischien ook even vertellen hoe je het hebt aangesloten en ingesteld?
 
Hoi,
Heel eenvoudig. Midi kanalen goed ingesteld (thans alle kanalen geprobeerd), Zones (keyrange) nagelopen.
 
Yep. ook deze staat goed... De midi -in werkt als een trein..
 
Hoi, Nee. Nog steeds geen oplossing. 'k Snap er niks van.
 
Dan hoop ik echt heel erg dat iemand ons kan helpen.. Het is echt heel vervelend.


(offtopic: Bevalt je srx07? Ik heb hem ook en ben er erg over te spreken, wat zijn je favoriete patches?)
 
Ik stoei vanavond nog wel ff..
 
Laatst gewijzigd:
Ik ken de XV88 aan de binnenkant. Er zit een digitaal bord, analoog bord, voedingsbord en een controller bord op. De midi poorten zitten alledrie direct op het digitale bord gesoldeerd, dit wil dus zeggen dat als deze print los zit helemaal niets meer werkt. Dus ook de midi-in niet.
 
oké. Het is dus dan echt een instelling binnen het menu... pfff. Wat een gepuzzel.
 
Heb je hier iets aan (uit de Sound On Sound review):

Of course, and in common with many keyboards of this nature, the XV88 boasts a number of master control functions that make it suitable for use as a MIDI controller. Most important of these are the 16 zones that you can split and/or layer across the keyboard itself, specifying Local on/off and MIDI transmission states independently for each. These allow you to determine which parts of the keyboard will play which sounds, whether internally or externally generated.

Furthermore, each zone can send Program Change messages independently. This means that, when you select an XV88 Performance, you can determine the patches selected on each of the connected keyboards or modules. This is particularly useful on stage because it reduces the patch selection of a complete MIDI rig to just a couple of button presses on the XV88 itself (yes, the XV88 has a numeric keypad that both the XV3080 and XV5080 lack). Indeed, you can even select in each zone between banks on external keyboards or modules that offer more than 128 patches.
 
Heb de engelstalige handleiding al nagekeken? LINK. Ik heb zelf de Nederlandstalige. Ik vond wel iets op pagina 25 (iets met de LOCAL/TX setting.
 
Zo, de XV-88 uitgebreid met SRX-07, SRX-10, SR-JV-02 en de SR-JV-06... Maar de XV-88 stuurt nog steeds niets uit... Niet dat de uitbreiding hiermee van doen heeft, maar editen via de pc lijkt me toch wel een verademing.
Of zou de Edirol UM-1S niet volstaan? Daar zie ik ook niet geks in.
 
... Maar de XV-88 stuurt nog steeds niets uit...
Ik heb net de handleiding gedownload... na 5 minuten (i.p.v. drie jaar) op blz 215 :

"Troubleshooting
No Sound from Connected MIDI Device
Is the instrument set to transmit MIDI messages?
• In the Patch/Rhythm Set mode, set the Tx Ch parameter (SYSTEM/MIDI/PATCH MIDI) (p. 170).
• In the Performance mode, set the Tx parameter (ZONE/MIDI/MIDI) to ON (p. 59)."

Probeer anders m'n 'MIDI Connect Check' tool als je op PC werkt.

(en euhmm... tot over drie jaar :D)
 
Ha, dank je voor je antwoord. Ik heb het een tijdje naast me neergelegd.
Vanavond ga ik de instellingen nog een keer langs en ga zeer zeker jouw Midi Connect Check gebruiken.
 
Back
Top