Din plug

Maaxx

Nieuwkomer
Lid sinds
25 november 2008
Berichten
6
Hey,

Ik heb vandaag een oude versterker gekocht, nu heb ik niet zoveel verstand van versterkers, dus vroeg ik me af welke din plug (of hoe dat heet) ik nodig heb om de boxen aan te sluiten bij deze versterker, en waar ik ze dan kan vinden

foto193qg5.jpg


Alvast bedankt!

Gr. Max
 
weet niet welk type maar ik heb er wel enkele liggen zo, van oude speakers die kapot zijn


welke versterker is het trouwens?
 
Ik heb nu de din-pins gekocht. En aangesloten op de boxen en de versterker.
Verder heb ik een draad aangesloten op de Tuner van de versterker naar de computer. Alleen bij proberen doet het hij niet.. Iemand misschien een idee hoe dit komt ?

Moet je bij Din-pins opletten welke kant je welke draad doet. (zou wel erg toevallig zijn als ik dat 4 keer fout heb)
Verder heb ik al geprobeerd het aan te sluiten op de Tape ingang, maar ook dat werkte niet. Ook de boxen lijken goed aangesloten.
 
Die stekkers dienden om de speakers in dezelfde fase aan te sluiten. Ik herinner me nog dat het gebeuren samen met de vijf-pins din stekker (nu Midi) werden geïntroduceerd. Ben ik al zo erg oud :D?

In de jaren 80 ging men over op de vaste 'klik' aansluitingen en gekleurde draden: rood en zwart.

Zulke oude beestjes kunnen best wel kapot zijn, hoor...

Wout
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb deze versterker gekocht bij een 2e hands winkeltje, maar hij was getest en er zit 4 weken garantie op. Kapot zal hij dus wel niet zijn, en anders mooi geld terug :okdan:
 
Had hem teruggebracht, en netjes mijn geld teruggekregen.
Daarna andere gekocht, daar getest etc en deed het gewoon.

Blijkt nou, kom ik thuis gaat dat ding niet harder dan mijn kleine computerboxen die ik nu heb :z Want ja, je gaat hem in zo'n winkel niet keihard aanzetten.

Morgen dus maar gauw opnieuw terug en denk dat ik dan maar eens ergens anders ga rondkijken dan in die winkel ;{

Gewoon een degelijke versterker met een mooi hard geluid is wat ik zoek. Is dat nou zoveel gevraagd :dj:
 
Back
Top