Nieuwe KORG Nano controllers

zelfs dat lukt niet...
bij send/recieve data geeft ie een foutmelding dat de midipoorten niet geopend kunnen worden...
ik gebruik ableton alleen voor audio loops, en als master-sync voor de rest van m'n apparatuur. de midi programmeer ik via mpc1000. misschien dat het iets met de midi instelling is maar daar kom ik dus niet uit.
 
heb je wel de Korg (usb midi) drivers geinstaleerd?
 
ja die heb ik geinstalleerd. maar bij het opstarten van de korg editor ziet ie de nanokontrol soms niet
 
heb je een windows of Macintosh computer?

wat je kan doen is de software weggooien en opnieuw installeren (misschien eerst alles weghalen met un-install, als je dat kan kiezen in de install-software). soms is dat alles, en werkt het daarna wel meteen. vaak doe ik een herstart na de unstall..installer de software weer onieuw en doe nog een herstart. beetje gedoe, maar het kan werken.

een andere USB-ingang proberen. De nanokontrol heeft de USB ook nodig voor stroom. niet alle USB-poorten kunnen genoeg stroom leveren. bijvoorbeeld die van oudere computers...of misschien USB-ingangen via het keyboard, of goedkope USBverdeelkastjes.

misschien is het USB-kabeltje naar de nano niet goed? of zit hij scheef of niet helemaal erin?

misschien heb je dit allemaal al geprobeerd, dan weet ik het ook even niet...
ik zal voor je bidden! :engel: en duimen: :okdan:
 
Iemand ervaring met die ICON i.Key, genoemd op pagina 2 van dit topic? Is iets dikker dan de Nano Keys dus qua toetsen waarschijnlijk vergelijkbaar met de Akai LPK 25. Links zitten 2 touchpads voor modulatie en pitch (blijkbaar goedkoper dan een schuifje?). Ook voor €49,00.

De toetsen zijn inderdaad beter, lees ik net op Amazona.de: "Dass ICON dem i-Key eine richtige Klaviatur gegönnt hat - ein Mangel, den viele User am NANO-Original bemängeln - macht die Angelegenheit nicht weniger anrüchig."
 
Laatst gewijzigd:
Ben ook idd meer geintresseerd de icon ikey.. leuk voor als je veel reist en toch nog je stuff wilt maken! :)
 
Vertraging op transportknoppen van NanoKontrol

Vertraging op transportknoppen van NanoKontrol

In Cubase heb ik met nanoKontrol wel een probleempje. Sliders en knoppen werken goed, alleen op de transportknoppen zit een vertraging van twee seconde. Heeft iemand er een oplossing voor?
 
Ik weet het al. In de editor de juiste MMC command's toewijzen en dan bij transport > project synchronisation setup de nano op MMC slave zetten.
:)
 
Ik heb een vraag over de nanopad. Ik ben namelijk opzoek naar iets om tijdens een feestje (met muziek vanuit een laptop) samples/jingles etc af te spelen. De nano lijkt me het apparaat daarvoor, maar misschien heb ik het mis.

Ook wil ik graag weten welke software ik het beste kan gebruiken. op mijn Studio pc heb ik wel FL studio en Cubase maar niet echt sampleplayer software zoals kontakt etc. Nu ben ook weer niet van plan hiervoor veel geld uit te geven voor de software. Tenminste niet voor even een feestje.

Misschien heeft iemand een:eureka:, om op een redelijk goedkope manier mp3s af te spelen (dj software) en tegelijkertijd de nanop te gebruiken voor samples etc..

Alvast bedankt!! :dj:
 
Voor de samples zou ik gewoon ableton live pakken met impulse en daarin de samples. Kwa dj programmas kan ik je niet verder helpen.
 
Ik heb een vraag over de nanopad. Ik ben namelijk opzoek naar iets om tijdens een feestje (met muziek vanuit een laptop) samples/jingles etc af te spelen. De nano lijkt me het apparaat daarvoor, maar misschien heb ik het mis.

Ook wil ik graag weten welke software ik het beste kan gebruiken. op mijn Studio pc heb ik wel FL studio en Cubase maar niet echt sampleplayer software zoals kontakt etc. Nu ben ook weer niet van plan hiervoor veel geld uit te geven voor de software. Tenminste niet voor even een feestje.

Misschien heeft iemand een:eureka:, om op een redelijk goedkope manier mp3s af te spelen (dj software) en tegelijkertijd de nanop te gebruiken voor samples etc..

Alvast bedankt!! :dj:

ohw... http://flstudio.image-line.com/help/html/plugins/FPC.htm


Check de gratis vst samplers op kvr
Deze is vrij goed, maar wel uitgebreid:

http://www.vemberaudio.se/shortcircuit.php
 
Weet iemand of de NanoKontrol 2 dezelfde afstand tussen de faders/kanalen heeft als de oude NanoKontrol?

De "classic" heeft 9 kanalen en de NK2 heeft r 8.
Ik heb de 9-kanaals en wil de 8-kanaals er bij kopen en er onder tegenaan gebruiken.
Dan zou t wel heel fijn zijn als de kanalen uitgelijnt zijn. (recht onder elkaar zitten)
 
Back
Top