bbd delays ,..welke zijn dr DRAAD

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
te beginne ik heb een bbd delay analog
de electric sound se 4150 analog delay
pic volgt
klinkt iig heel lekker vat gelijk t ingangs signaal op en met een "soort vabn tape "sound komtie dr een fractie later achteraan met t delay signaal

knoppen
- volume
- mix dry wett
- repeat ,....lekkere verzadiging mogelijk,..
- en long / short ....short is ook eg dicht
en de lange ...weetk ff niet lang genoeg


evt wat te trimmen binnenin...?
hmmm

:D :{ :{ :{ klinkt eg analog ,..heb eigenlijk blijkbaar nog nooit een analog delay gehad whoo
wel s een "verotte "watkins en ander prullen ,..deze is eg lekker!


als gaste zich geroepen voelen om bbd delays toe te voegn ,..mp3 pics betert
 
Ik heb een dynacord vrs23, hij klinkt heel lekker maar kan ook gruwelijk over zijn nek gaan! (leuk dus :P)

hij is alleen kapot momenteel en ik heb niet echt de cash om hem te laten fixxen
 
En van de Evans Echopet zijn er de

Echopet EP 50
Echopet EP 100

En verder heb ik nog

MCVoice MEH 700
Dynacord DSR78

En ik heb ook een Memoryman deluxe, maar ik moet zeggen dat die andere hierboven echt zwaaaaar over hem heen pissen...maar aan de andere kant denk ik dat die memoryman kapot is, hij heeft een hele korte feedback delay enz...klinkt meer als een tandy reverb ofzo.

Ik heb ook nog ergens een Ibanez AD9
 
Qua echte BBD’s heb ik de Yamaha E1010, een Phonic “Echorder” (type weet ik even niet uit mijn hoofd) en de Ibanez AD-80. En oh ja, ook nog een pedaal van Coron waarvan ik ook niet meer weet hoe hij heet – kan het ook even niet nakijken want ik zit op mijn werk.

Ik ben wel gek op de sound van die analoge apparaatjes, maar heb ook nog wel wat digitale delay’s staan die ik af en toe gebruik. Wat dat betreft ben ik geen purist of zo; alles heeft zijn toepassing wat mij betreft.
 
Ooit hier op het forum van iemand gehoord dat de Yamaha E1010 ook een BBD-delay is.

Leuk, maar wel vrij korte delaytijd.

Foto van het net, die van mij is zooooo veel mooier 8)

e1010.jpg
 
De E1010 is inderdaad een BBD, maar wel een die “schoner” klinkt dan de meeste van zijn soortgenoten. Dit is denk ik dan ook de reden dat veel mensen hem niet zo goed vinden, omdat hij geen karakter zou hebben. Zelf vind ik het niet erg want het heeft voor mij geen zin om verschillende apparaatjes te hebben die wel allemaal hetzelfde klinken.

Misschien off topic maar het hangt hier wel mee samen…..de CS-30 analoge synth van hetzelfde merk heeft vind ik een beetje dezelfde eigenschap qua klank: strak, nauwkeurig en clean, waardoor sommige synthliefhebbers van deze bak ook niet zo gecharmeerd zijn. Misschien dat Yamaha destijds gewoon een beetje teveel z’n best heeft gedaan op de electronica?

Overigens is de E1010 door zijn vrij nauwkeurig in te stellen korte delay-tijd en de modulatiemogelijkheid prima in staat om als chorus of phaser dienst te doen. Analoge synth erdoorheen, beetje pannen en je hebt een mooi, breed en volledig analoog stereogeluid.

De korte delaytijden zijn volgens mij wel gebruikelijk voor dit type delay’s, ik meen zo rond de 300 ms. Genoeg voor heel veel toepassingen. Mocht het nodig zijn dan heb ik altijd nog de DOD Dimension 12, met (je raadt het al) een max. van 12 seconden delay. Weliswaar digitaal, maar je kunt niet alles hebben :)
 
Voor synths idd. wel genoeg, maar voor zang en/of gitaar vind ik >300ms toch wel handig. Gebruik ik zelf de s100 (idd. ook digitaal) voor.
 
Ow ja, deze is mijn persoonlijke lieveling. Klinkt te gek, en kan ook heel lekker over zijn nek gaan. Maar ik heb geen flauw idee of dit nu een BBD of een ander analoog delaysysteem is. Welke andere analoge delaysystemen zijn er eigenlijk? (Behalve de tapes natuurlijk)
 

Attachments

  • pearl.jpg
    pearl.jpg
    51,3 KB · Bekeken: 82
fatt ding die van pearl ...jaa ikzie dr al een hoOp,...
- hoe weetje of een bbd delay is ; ...ik meot zeggen de mijne klinkt eg met feedBACK eg vol ...
duidelijk een anloog ding maar ook de manier hoe die reageerdt op timings verschillen is erg warm te noemen ,..met een soort envelopie ,...das de bbd natuurlijk

had wat op de doepfer site zitten lezen
niet geodkoop wel fatt dan dat je signalen kan moduleren dmv cv ,s
moet okunnen toch met de bv feed back knop van mn delay een potmeter met bv cv moduleren ,..krijgje rare dingen ,..zal wel lastig zijn om precies een instelling te maken !

iemand hier had een KEN
plaatje

txt info vrs 23 + schemas
mooie bakken dynacord !!! bis bis
http://fa.utfs.org/diy/dynacord_vrs23/ The Dynacord VRS 23 is a analogue audio delay, which uses bucket bridge delays (BBDs). It has a Mono-In and a Stereo-Out. The delaytime can be changed between around 400ms and very small delay times ( < 1ms). There are two modes: "Delay" (a simple pingpong) and "Reverb" (unsymmetrical delaytimes). The delay time can be modulated with an LFO, which gives effects between flangers, very smooth chorus and 70ties-It-Came-From-Outta-Space-Sounds.
 

Attachments

  • bbd1.jpg
    bbd1.jpg
    219,6 KB · Bekeken: 87
Laatst gewijzigd:
vrs 23

die 28 is veel groter 3 u en 12 bitt???

http://proaudio.zicos.com/news.php/n/128927/My-New-Thing-Dynacord-VRS23
My New Thing is a new regular MT feature. If you've bought something interesting and/or cheap, why not write in with a pic and some sound samples and a story? What is is?A rackmount analog delay, from 1982, with 'Made in West Germany' written on the back. 400ms delay, a weird stereo reverb setting (just lots of short delays), and a lot cheaper than the more famous Ibanez AD202, which costs up to $250. This was ?100 from eBay Germany. Good Bits: One knob per control - it's all there to tweak. It's big and heavy and properly made (the chips inside are all in sockets). The 12-LED meter glows beautifully. It sounds warm and solid and right with guitar or synth or drum machine. This [800k MP3] is an Alesis Ion piano part, first clean, then delayed - the wall of fizz and buzz and sizzle brings it to life. This [200k MP3] is just some VST synth and drum plinks delayed and tweaked. Bad Bits: It's 23 years old and I'm sure it will die, and the BBD chips inside are getting rare. It is great to use, but pretty noisy, I'm not sure it really sounds any better than Ronin. Should I buy one: Yes, if you like old, clever boxes, and you find one cheap
 

Attachments

  • vrs 23.jpg
    vrs 23.jpg
    3,8 KB · Bekeken: 84
een eentje in wit ,..!! mooi
 

Attachments

  • vrs23.png
    vrs23.png
    617,6 KB · Bekeken: 91
Plaatje van m'n E1010 en VRS23. De VRS23 is niet helemaal goed. Sommige in- en uitgangen werken niet, en anderen wel weer.

Dit topic inspireert me die dingen toch weer eens te gaan benutten.

Nog meer modellen bekend?
 

Attachments

  • bbd.jpg
    bbd.jpg
    32,9 KB · Bekeken: 87
ik vond mijn vrs ook zoo fijntjes altijd eigenlijk, moet toch eens wat geld opzij zetten om hem te laten nakijken

zit er geen synthdocter ergens dichtbij delft ofzo? :)
 
komtie de electric sound se 4150

wat me dus op viel was dat op 4150 krijg je tig ,..hits op google ook in de analoge indutrie ,..nano delay,s in print boards ,..waarschijnlijk een getal wat weer een meervoudigheid factor is van een aantal byte,s ???
iig niks over te vinden ,..zover k t kan vinden ,....

wel plaatje

eg astie byna dicht staat qa timing / rate en je hebt de feedback byna open ,..en je slingert slow aan de timing dan krijg je een byna "scratcht"fx
langzaam met je vinger op de plaat effectie

:halleluja ben dr blij mee
 

Attachments

  • card jan 017.jpg
    card jan 017.jpg
    866,3 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door S.L.E.
ik vond mijn vrs ook zoo fijntjes altijd eigenlijk, moet toch eens wat geld opzij zetten om hem te laten nakijken

zit er geen synthdocter ergens dichtbij delft ofzo? :)

hij is een druk bezet man maar aan gezien de in en outsaardig analog zijn en t een bbd chip on sockets betreft ,..
saint erik ,..evt in delft toch ?
bel/checkit


:engel: nie geschoten ,..zeker niet raak

:duivels:
 
Back
Top