vraag over reverb types

Steve Kenzo

Ingeburgerd
Lid sinds
26 augustus 2003
Berichten
30
Ik heb even een vraag over reverb types.

Voor school heb ik een opdracht om aan aantal soorten van de volgende type reverbs op te noemen en hier meer informatie over te vinden. Omdat hier aardig wat kennis rondzwerft dacht ik, laten we hier beginnen.

3 types acoustic reverbs
3 types mechanical reverbs
6 types digital reverbs (dit is eigenlijk meer effecten zoals chorus en flanger)

Het gaat voornamelijk om de acoustic en mechanical reverbs.

Jullie zouden me erg helpen als ik in ieder geval wat types heb, dan ga ik zelf weer op zoek naar diepere informatie. Misschien heeft iemand nog wel een link met aanvullende info.

Thnx alvast!

greetz,

Steve
 
acoustic: hall, room, large room ofzo? veel echo lange tail en veel slapback denk ik

mechanisch: spring, plate, en nog iets ofzo? characteristiek zou ik niet zo goed weten denk ik. klinkt een beetje metalig veel ploing om het zo maar te zeggen ofzo?

geen idee of ik het goed heb maar dat wordt vast wel verbeterd anders :)
 
Mechanical reverb is inderdaad spring / plate.
Over het 'derde type' mechanische reverb heb ik even zitten piekeren.
Het enige wat ik kan verzinnen is 'elektromechanische' reverb in de vorm van een tape-delay.

6 types digitale reverb vind ik ook nogal wat gevraagd.
Gaat het hier echt over verschillende 'soorten' of moet je gewoon voorbeelden noemen?
Als je het strikt puristisch zou willen aanpakken dan mis je zelfs nog een categorie, te weten 'analoge reverb'. Dan bedoel ik dus galmen met BBD-chips, en eigenlijk zou tape delay ook het beste in deze categorie passen.
 
Kijk guys hier heb ik al meer aan :).

die vraag van 6 digitale reverbs, daar bedoelen ze ook vocoders mee enzo, eigenlijk bedoelen ze volgens mij 6 digitale effecten. chorus, flanger, vocoder, multi-tap delay enz. Dat is ook niet zo heel moeilijk denk ik. Ik ga gewoon een site opzoeken van een multi-effect processor en check daar de presets en hoplakee, 6 digital reverbs.

Maar spring en plate, hele goeie. Was daar even niet zo opgekomen. Die twee ken ik inderdaad wel, maar nog een derde... mmm moeilijk.

thnx alvast!

grt,

Steve
 
Origineel geplaatst door Steve Kenzo
Kijk guys hier heb ik al meer aan :).

die vraag van 6 digitale reverbs, daar bedoelen ze ook vocoders mee enzo, eigenlijk bedoelen ze volgens mij 6 digitale effecten. chorus, flanger, vocoder, multi-tap delay enz. Dat is ook niet zo heel moeilijk denk ik. Ik ga gewoon een site opzoeken van een multi-effect processor en check daar de presets en hoplakee, 6 digital reverbs.

Maar spring en plate, hele goeie. Was daar even niet zo opgekomen. Die twee ken ik inderdaad wel, maar nog een derde... mmm moeilijk.

thnx alvast!

grt,

Steve
chorus,flanger en vocoder etc. zijn toch niet persé digitaal. De eerste chorussen flangers en zeker vocoders waren 100% analoog!!
 
Thnx voor de antwoorden, ik heb hier zeker wat aan gehad :).

een mooie documentje over de effecten kunnen maken.
 
Back
Top