high-end compressie/eq ?

dione

hardkoor
Lid sinds
23 december 2002
Berichten
5.687
zijn er hier op het forum mensen die high-end compressors/eq's hebben ?

( dan denk ik aan merken als SSL/UA/Drawmer/Avalon/Cranesong/Pendulum/Manley/Millennia/TFPro etc.)

en wat zijn jullie tips/ervaringen met dergelijke spullen ?


ik ben zelf aan het oriënteren op deze markt zeg maar,en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...
 
Origineel geplaatst door matrixxx
dit zijn de betere merken en je hebt ook meteen wat in huis

kijk eens op deze site daar zal je veel info vinden over deze spullen http://www.mercenary.com/

en voor gebruikers ervaringen kan je hier terecht http://gearslutz.com/board/index.php3?s= wel even de zoekfunktie gebruiken.

die sites ken ik en heb daar al veel (heel veel) gelezen...:D


er zijn een paar apparaten die ik interessant vind en die een beetje in mijn budget passen,waar ik wel wat meer over zou willen weten van gebruikers :

- Avalon 747 (masterbus-compressor met eq)...vanwege het feit dat je dan een alles in 1 mix-oplossing hebt zeg maar...
- TFPro p38 (masterbus-compressor)...omdat ie erg goed schijnt te zijn in het nabootsen van klassieke compressors en niet erg duur is in verhouding...
- Drawmer 1968 (masterbus-compressor)...vanwege de 'big' functie,dus lijkt me erg geschikt voor strak laag...
- Drawmer s3 (drieband compressor)...net nieuw,is nog niet zo veel over te vinden...

qua eq weet ik niet zo wat aanraders zijn...( een Manley Massive Passive is me net ff wat te duur )...iemand suggesties ?
 
ik wil net Manley Massive opnoemen. maar ik weet niet wat je al aan plug ins gebruikt?? de avalon is een goede aanrader. de drawmers ken ik niet. misschien iets van een soort pulteq wat voor jou??
 
Drawmer 1968 kende ik niet, heb zelf de Drawmer 1969 gehad, leuk ding, maar er was iets mee waarom ik deze weg deed, lang geleden, vraag me niet wat.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de oude vertrouwde urei la22, die heb ik gehad en verkocht, en spijt!
Het is een 2bands comp, hoog en laag compressie + 2 bands eq heel simpel om de feqs die verloren gaan weer te compenseren, een superbakje.

Maar had jij geen Focusrite mixmaster?, als dat zo is, mag ik vragen wat je daar minder aan vind?
 
'k heb 1 jaar met een Avalon 747 gewerkt en ik vond het maar niets (sorry Matrixxx ;) ). Ik maak zelf dance/electronische muziek etc. etc. en daarvoor is ie gewoon te suptiel. Ik denk dat het wel een leuk ding is voor akoestische gitaar. Ik geloof dat Pat Metheny hem ook gebruikt.

Het Eq gedeelte is wel leuk van de 747 maar ook niet zo heel bijzonder. De compressor is op en of andere manier heel traag. Het pompt niet en het geeft ook geen punch....Nee, geef mij maar een SSL (kloon in mijn geval).
Voor hardcore (dat maak je toch) lijkt me de SSL echt veel beter.
Er is echter één probleem: de SSL is niet te betalen. Kost bij Morel zo'n 3900 euro. De Allan Smart (een comerciele SSL kloon) kost alweer wat minder, zo'n 2700 euro. De Avalon is (maar) 2300 euro ofzo bij Thomann en ziet er wel weer het indrukwekkendst uit.
 
ik gebruik voor de eindmix een Focusrite Mixmaster....prima bak hoor,maar de compressor kan beter vind ik,ik mis soms wat controle mogelijkheden...en de limiter is beperkt...
qua software heb ik veel Waves spullen (Gold pakket),waaronder L1 en L2 natuurlijk....maar ik werk sneller en makkelijker met hardware...ik neem m'n tracks op in de Masterlink (gebruik zijn limiter ook vaak),vandaar dat een hardware oplossing voor mij het beste lijkt......

die Drawmer 1968 is een uitgeklede versie van de 1969,met alleen de compressor zeg maar...

op Gearslutz wordt de 1968/1969 door velen aangeraden...maar ook de vrij nieuwe TFPro p38 schijnt al in veel (mastering-) studios gebruikt te worden...die heeft als voordeel dat ie 4 verschillende soorten compressie heeft,waaronder Urei en SSL achtige imitaties die erg dicht bij het origineel komen...en die kost "slechts" zo'n 1350 euro...:D
 
Ik heb maar 1 multi effects processor, heb de rest er allemaal uitgedaan?! Gaan 'em volgende week ophalen...

Eventide H-8000FW

Heb qua compressors nog wel 2 distressors el-8x en een Thermionic culture Phoenix...

Maar ik ben nu ook gewoon klaar! Die vette EQ komt uit m'n (ex jochem paap z'n) Britse 46-8-2 DDA Forum tafel.
 
Origineel geplaatst door radiance
'k heb 1 jaar met een Avalon 747 gewerkt en ik vond het maar niets (sorry Matrixxx ;) ). Ik maak zelf dance/electronische muziek etc. etc. en daarvoor is ie gewoon te suptiel. Ik denk dat het wel een leuk ding is voor akoestische gitaar. Ik geloof dat Pat Metheny hem ook gebruikt.

Het Eq gedeelte is wel leuk van de 747 maar ook niet zo heel bijzonder. De compressor is op en of andere manier heel traag. Het pompt niet en het geeft ook geen punch....Nee, geef mij maar een SSL (kloon in mijn geval).
Voor hardcore (dat maak je toch) lijkt me de SSL echt veel beter.
Er is echter één probleem: de SSL is niet te betalen. Kost bij Morel zo'n 3900 euro. De Allan Smart (een comerciele SSL kloon) kost alweer wat minder, zo'n 2700 euro. De Avalon is (maar) 2300 euro ofzo bij Thomann en ziet er wel weer het indrukwekkendst uit.

dank u...dat de compressor van de 747 niet zo heel bijzonder was had ik ook al meer gelezen...

Die Alan Smart bakken kon ik niet...die c2 ziet er goed uit qua specs...
 
Ik ben zelden zo'n consequente mening op internet tegengekomen als over de Avalon 747:
De compressor is nutteloos doodat ie zo langzaam is en de EQ is prachtig om wat air mee te geven.

Vergeet ook de Distressor niet of de 1176 niet !
Ikzelf heb deze of volgende week handson ervaring met de Fatso...
 
Origineel geplaatst door dione
kennen jullie deze ?? :

http://www.rollmusic.com/systems/superstereo.shtml


de Alan Smart c2 krijgt erg goeie reacties op het net trouwens....

de Avalon schrap ik maar uit m'n verlanglijstje...:D

Is ook een soort SSL kloon alleen wat uitgebreider. Ik zou deze zeker proberen, is waarschijnlijk ook goedkoper als de smart.
Check deze ook eens Is een 1176 kloon alleen dan stereo en met Neve output stage en transformer balanced in en outputs. Lijkt me zelf leuker als de smart en de roll enzo, en is geloof ik niet zo heel duur.
 
damn Dione, nog altijd opzoek naar nieuwe gear ... je muziek klinkt toch al helemaal top!
snap niet dat jij nog nieuw spul nodig heb :D

als ik jou was zou ik met dat geld je auto (audi TT?) pimpen en tunen 8)
 
Origineel geplaatst door radiance
Volgens forum lid Matrixxx klinkt de Alan smart niet zo heftig als z'n kloon.....heb hem zelf nog nooit gehoort.

ik vind persoonlijk voor wat wij hem hebben getest de ssl clone beter klinken en om het zo te beschrijven de clone zit een slam in hij tikt lekker met een drumloop echt een knaller. de alan smart is ook niet verkeerd maar voor mij gehoor niet beter als de ssl clone.de distressor ook een bak die heel subtiel is maar wel goed

heb je wel eens gekeken naar de valley
 
Ik ben echt een compressor n00b, maar bij die high-end compressors, is het dan zo dat die veel verschillen in sound? (zou namelijk wel eens verschil willen horen bijzelfde ratio threshold instellingen etc).

Of gaat het ook voornamelijk over dat ze voor verschillende doeleinden worden gebruikt?
 
Is vintage hoge kwaliteits compressie en EQ ook van toepassing?

:okdan:

Ik gebruik er zelf een paar:

Compressie/Limiting:
* Federal AM-864/u Vari-Mu (2x)
* Bloo LA2A (een 100% LA2A kopie)
* Siemens U273
EQ:
* Cinema Engineering 4031-B (4x)
* Trident-MTA Signature-Two

De Federals heb ik nog maar een paar maanden, en zijn ongeloofelijk! Absolute
killers op basgitaar en stem. OK, het zijn geen 660's, maar ze doen wel iets
met je geluid wat het gewoon dik maakt (niet vet, phat of whatever... gewoon
dik, haha!). Een paar dagen de hele nacht zitten spelen met m'n x0xb0x erdoorheen...
Ik heb dat ding geluiden horen maken die ik nog nooit had gehoord!

De LA2A heeft geen introductie nodig, fantastisch op bas en stem, en nog een hele
hoop andere dingen :)

De U273 is ongeloofelijk op gitaar, elektrisch en akoestisch.

De Cinema Engineerings zijn gewoon top, volledig passief met ongeveer 25 Db insert
loss. Een klassiek attenuator circuit uit de 50-er jaren, als ik daar een V72 of de Federal's
achter zet, zijn ze net zo goed (alleen minder flexibel) als een Pultec.

De Signature-Two is zooo smooth, het is een op-amps unit, maar toch! Daar zou ik
best wel een mixert vol van willen hebben!

Verder gebruik ik ook nog een JoeMeek SC2, soms ook ongeloofelijk goed, de niet te
onderschatten DBX 165 classic, en nog een zooitje andere funky units.
Toch wil ik nog best een Distressor (of twee), een paar 1176's, STC-8, etc., etc. :D :D :D :D

Andere namen/units die hier nog niet genoemd waren zijn:
Neve 33609, DW Fearn VT-7 en VT-4, Vintech Neve, API 2500, Chandler LTD-2,
Focusrite RED3, Millennia TCL-2, TubeTech, en dan vergeet ik er nog wel een heel stel!

Mvg.

CoolRunning

Mvg.

CoolRunning
 
Origineel geplaatst door Cisco
http://www.eventide.com/profaud/h8000fw.htm

Check H-8000 mp3 demo, luister 'em ook even helemaal af. (leuk voorbeeld)

Ik ben klaar met een mega-rack vol met verschillende effecten... :D



Heb net de mp3 beluisterd damn dat ding klinkt krachtig en veelzijdig inzetbaar
fairytailes is echt de bom...en hetgeen erachter 07min30 vooral vanaf daar
 
En die focusrite liquid is ook wel erg interessant als alleskunner toch?
 
Back
Top