Powercore verb vs Space designer

pharmacist

Stamgast
Lid sinds
7 oktober 2004
Berichten
114
Hoi, ik twijvel tussen een powercore firewire (compact) of een nieuwe snellere mac zodat ik meer space sesigners kan draaien. Ik weet dat de poco meer doet dan alleen verb maar ik heb ook nog een Triple C en M-one.
Mijn huidige mac is een G4 1ghz. Doorsparen voor G5 of powercore ?
 
Koop een 2e hands poco light van iemand die zich verkocht heeft en toch iets anders wil.
Bevalt hij toch niet dan kan je hem toch weer doorverkopen.

Maar je computer upgraden ontkom je uiteindelijk toch niet aan.
 
OK, thnx, Ik hoor ook vervelende verhalen wat betrefd de Plugin Delay Compensation op de powercore.....
Ik leun richting een G5,
 
Origineel geplaatst door fuse
Koop een 2e hands poco light van iemand die zich verkocht heeft en toch iets anders wil.
Bevalt hij toch niet dan kan je hem toch weer doorverkopen.

Maar je computer upgraden ontkom je uiteindelijk toch niet aan.

Idd, upgrade moet je toch wel en g5 blijkt zo powerfull te zijn.......Maar goed, als je weet wat je wil kan het ook anders.:L

Maar de powercore is altijd goed; zeker met de Sony Oxford plugins (beste niet gekleurde eq/compressors/ect) en Access VirusB, ect........
En de PoCo-E kost nu bij feedback 499 euro!!! (is idd dan geen firewire)
 
Zow, die durft.

Oxford de beste EQ.
En als Camebridge nou eens de beste niet kleurende EQ is? ;)
 
Origineel geplaatst door radiance
Tja, en dan hebben we nog Sonalksis, elemental audio.

Die powercore mag dan wel 499,- kosten maar die Sony Oxford serie kost ook nog eens +/- 1250,- euro (EQ, Inflator en Comp.)

Sonalksis is écht heel goed, alleen toch nog een klein beetje gekleurd in vergelijking met Oxford. Daardoor geeft Oxford ook meer detail weer!

Oxford rules, alleen idd veel geld. Waarom doen ze dat eigenlijk (de PoCo gangers zijn toch geen PT eigenaren....)
 
het is zo duur (oxford) omdat er sony opstaat
en het al decennia een vette mixer is met bijbehorende dikke vette eq
en omdat hyperdehyper producers nou eenmaal scheppen met geld aan TDM poprotools uitgeven
en ze zouden wel gek zijn om hun eigen markt te f^*&(^ met een amateur ding als de powercore
denk ik
:erm:
*D
ik vind de nieuwe eq op logic ook wel tof (geen fase beïnvloeding)
maar nog steeds is HARDWARE koning
(als je voor muzikale kleuring gaat,tenminste)
heeft iemand ervaring met dat zelfbouw pultec ding ergens verderop in dit forum??
 
Toch een powercore gekocht, ben erg tevreden over het plug in pakket, vooral de reverb en multiband compressie.
Plug in delay is wat klote met logic op het moment maar zeker wel werkbaar. Dynamic EQ klinkt ook tof.
Allemaal een klasse beter als de logic plugs en Reverb klinkt mooi en transparant in de mix, Space designer is naar mijn idee iets minder transparant in de mix maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de sample preset.
als logic nu nog effu die PDC fixed dan zijn we helemaal blij....
Met ableton live werkt het niet zo heel tof aangezien er een hele zware CPU load staat op het gebruik van de TC ?
Iemand hier ervaring mee ? ik werk met mac en osx
 
Origineel geplaatst door pharmacist
Toch een powercore gekocht, ben erg tevreden over het plug in pakket, vooral de reverb en multiband compressie.
Plug in delay is wat klote met logic op het moment maar zeker wel werkbaar. Dynamic EQ klinkt ook tof.
Allemaal een klasse beter als de logic plugs en Reverb klinkt mooi en transparant in de mix, Space designer is naar mijn idee iets minder transparant in de mix maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de sample preset.
als logic nu nog effu die PDC fixed dan zijn we helemaal blij....


Powercore is transparant!
Plugs als Tubifex en eqsat blijken ook erg goed te zijn...

verder geen ervaring met ableton/logic8)
 
Back
Top