Een stem vervormer

ritzi lee

Stamgast
Lid sinds
26 december 2003
Berichten
175
Locatie
Amsterdam
Hallo. :)

Ik zal het maar simpel vragen.
Ik ga mee doen met een soort van live act.
Ik verzorg zegmaar de muziek gedeelte.
We hebben een zangeres en een VJ erbij.
Het wordt een fusie van verschillende dance stromingen.

Nou had ik gedacht n.a.v. het overgaan naar verschillende dance stijlen in 1 live-act, dat de voice kleur van m'n zangeres ook mee kan veranderen. Ik zoek eigenlijk een apparaatje waarmee je de kleur van een stem effectief kan beinvloeden. Bijvoorbeeld 't effect net of je door een telefoon praat, of beneden in de kelder, of metalen omgeving. Eigenlijk een soort van verkapte multi FX / reverb / EQ bakje met al kant en klare pre-settings erin geprogrammeerd. Het is voor live gebruik, dus het hoeft niet te ingewikkeld zijn...

Ik zoek naar mogelijkheden. Ik moet volgende week al beslissen.
Het zou dus mooi zijn als iemand al supervette alternatieven voor me heeft. :)


Ik dank u alvast.
 
Kaoss pad is erg gaaf voor stemmen idd.
Een tweede optie is een micro modular maar daar zit geen reverb in.

Ik sluit me aan bij omc... een kaosspad (2?) lijkt me een een makkelijke en instant FX oplossing.

-C-
 
Die van Roland vindt ik persoonlijk echt te duur voor wat het te bieden heeft. Verbaasde me echt over de 2dehands prijs voor dat ding. Kaosspad heb ik al bij meerdere live optredens gespot dus die leent zich er waarschijnlijk goed voor. Zelf geen ervaring met het kastje. (binnenkort wel want vrienden die veel live doen hebben er een besteld)
 
't ligt eraan welk effect je zoekt, natuurlijk... in principe is stem niet anders dan een willekeurig ander instrument.

Maar goed, de Boss VT-1 is inderdaad het eerste wat in me opkomt:

VT-1.jpg


Denk ook eens aan de Alesis MODFX serie: http://www.alesis.com/products/modfx/.
De BITRMAN klinkt als iets wat je omschrijft. Tegenwoordig tegen hele fijne prijsjes te krijgen, zoek even op dit forum.

bitrman_large.jpg
 
vocoder + efx500

vocoder + efx500

een zalig rezultaat krijg je , als je de line out van de microkorg
door een efx500 jaagd ,
de vocoder doet trouwens heel goed zen ding,
teminste als je hem via korg's software editor insteld..

is trouwens de zelfde setup die a. rother onlangs gebruikte bij ons in de fuse..


nu ja mss een beetje een dure aankoop , als het maar om éénmalig gebruik gaat..

de groeten...
 
De VT-1 is leuk voor pitch shiften, en door de formant te verhogen en de pitch te verlagen krijg je van die demonische stemmen. Intergalactic grapje van de beastie boys kun je dr ook mee doen maar voor de rest is ie niet echt spannend.
Kijk een combinatie van alle in deze thread genoemde bakjes is natuurlijk het meest flexibel.
Maar als je 1 bakje wilt kopen dan zou ik voor de kaoss pad 2 gaan. Die ontvangt namelijk midi en je kunt in je sequencer dus een program change naar de KP2 sturen en op die manier per track het juiste effect hebben zonder stress. De X, Y en effect depth parameter zijn ook met midi cc#'s aan te sturen. Ik heb -toen ik de KP2 nog had- wel eens sweeps opgenomen in de sequencer en die later afgespeeld. Dat werkt zeer OK :D

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
De VT-1 is leuk voor pitch shiften, en door de formant te verhogen en de pitch te verlagen krijg je van die demonische stemmen. Intergalactic grapje van de beastie boys kun je dr ook mee doen maar voor de rest is ie niet echt spannend.
Kijk een combinatie van alle in deze thread genoemde bakjes is natuurlijk het meest flexibel.
Maar als je 1 bakje wilt kopen dan zou ik voor de kaoss pad 2 gaan. Die ontvangt namelijk midi en je kunt in je sequencer dus een program change naar de KP2 sturen en op die manier per track het juiste effect hebben zonder stress. De X, Y en effect depth parameter zijn ook met midi cc#'s aan te sturen. Ik heb -toen ik de KP2 nog had- wel eens sweeps opgenomen in de sequencer en die later afgespeeld. Dat werkt zeer OK :D

-C-

Ja precies. :)
Ik heb ook zo'n beetje een indruk gekregen wat alle bovengenoemde kan doen.

wat je zegt over dat midi verhaal zit heel wat in.
ik ga de live act doe in combinatie met ableton.
ik denk dat ik wel op een 1 of ander naier kan uitvogel hoe
ableton automatisch tussen presets kan bladeren.

dat zou heel mooi zijn.
kan ik ook meteen de juiste effect op de stem gooien.

ik moet alleen even uitvogelen hoe alles zo slim mogelijk opgezet kan worden.
i.v.m. de zangeres met haar microfoon... dat gaat neem ik aan naar een XLR op
een bijbehorende mengpaneel. Dan zou je dus zo'n KP2 op een AUX doen,
tenzij het rechtstreeks kan, dus: mic ---> KP2 ----> mixer...
 
korg kaos II heeft mono ingang l & r vb voor uw platendraaiers en stereo ingang l& r
geen xlr dus dus zal een apparte mixer worden... of op uw aux bus van mengerd he
 
Back
Top