Hoe kom ik van 50 hz hum af?

monkey

https://www.instagram.com/thenightservicecommute/
Lid sinds
20 december 2014
Berichten
223
Locatie
space
Hallo,
Ik heb een spring reverb die erg veel hum veroorzaakt. Zou ik dit kunnen oplossen met een hum eliminator op de uitgang? En zo ja doet dit iets met de geluid kwaliteit? als iemand hier een goede oplossing voor heeft hoor ik het heel graag.

mvg,
monkey
 
Spring reverbs zijn beruchte kandidaten voor ruis & brom, wegens het weer moeten oppeppen vh signaal na de tank, en mogelijke instraling van de interne of naburige voedingen.

Maar het kan geminimaliseerd worden.

Zit er een ander apparaat in de buurt dat mogelijk storing geeft?

Is het een 'studio-reverb' of vnl voor gitaar? Met name voor dat laatste kun je het wet-signaal behoorlijk high-pass filteren.

Stuur je gezond genoeg signaal in, zodat het signaal niet onnodig zwak uit de tank komt en er onnodig veel oppeppen nodig is?

Daarnaast kan er idd ook gewoon iets stuk zijn, bijv die gare voeding die Roonan al noemde.

Om welk type spring reverb gaat het eigenlijk?
 
Het is een Monacor REV-25 spring reverb.
 
Ik zou inderdaad eens beginnen met te kijken naar de elco's van de voeding (na de eventuele apparaten in de buurt te hebben verplaatst, als dat het is), als ik die reverb zo zie is het een oud beestje (zo ziet het ontwerp eruit, vroeg jaren 70 of 60, klopt dat?). Als het meer dan een jaar of 20-30 oud is kan het heel goed dat die verrot zijn. Kijk of ze lek zijn of bol staan, zoja dan vervangen. Heb je een scoop? Dan kun je ook nog als je niks aan die elco's ziet eens de voedingsspanning meten, of daar een rimpel te zien is, dan moeten het de elco's zijn, zelfs al zie je er niks aan.
 
Back
Top