BEHRINGER van Klark Teknik KT-2A , 1176 KT en EQP-KT, LA-2A en 1176LN Universal

Een setje voor 300 euro is zeer leuk! Wat heb je nu nog voor 300 euro :D... .
Mijn eerste indrukken zijn zeer goed.
In de zomer ben ik minder productief maar bij het testen was ik zeer aangenaam verrast. Ik stuur ze zeker en vast niet terug naar Bax; ik heb de laatste 2 gekocht8~. Daarna was het weer 12 (bax)weken wachten.
 
Over de EQP-KT zijn ze trouwens zelfs positief op Gearslutz. Hoewel ze daar ook weten dat Uli met zijn centen Klark heeft toegevoegd aan zijn bedrijfje:D.

Het blijkt trouwens dat de Klark versie door veel mensen beter wordt ervaren als de Warm Audio variant die dus behoorlijk wat meer kost.

Is het evenwaardige aan een echte Pultec? Zeker niet volgens de slutz want het is er geen maar het klinkt anders wel verdomd goed voor het geld.

Nadeel? Het kost je 4u’s in je rack;).
 
Wat is high-end?
 
Je bedoelt spullen die 30 jaar mee gaan in plaats van 12.
 
Apparaten die bedoeld zijn voor pro audio. Die van Klark Teknik vallen in de consumenten categorie.

Hey Andor, ik zag ze ondertussen al te koop staan. Ik begrijp je mening dat het geen PRO spul is maar dat kan je eerlijk gezegd niet verwachten voor deze prijs toch?
Deze concurreren volgens een kennis die professioneel bezig is met een studio probleemloos met de Warm Audio units die meer dan het dubbele kosten. Tevens circuleert er veel info op het internet waaruit ‘blijkt’ dat de Klark units door veel mensen (met voldoende financiële middelen om duurder te kopen) als beter ervaren worden dan de Warm variant.

Ter aanvulling van dit topic had ik dus graag Uw bevindingen gehoord over deze EQP-KT units.
Wat is er niet of minder goed? Gebruik je nu iets anders en zoja wat? Had je functionele problemen met de KT’s?
 
Laat ik het zo stellen, ze stellen je zeker niet teleur.
De enige rede dat ik ze weg die is ruimte gebrek en mijn overstap naar de 500 series anders had ik ze gehouden en laten modificeren.
Mijn advies is ook andere buizen in de unit, degen die er nu in zitten zijn te zacht, ik las ergens (volgens mij in deze post) dat je er gold lion tub
 
Tubes in kan doen (sorry verkeerd knopje gedrukt ). Ze zijn erg goed voor individuele instrument. Bij masteren vind ik ze iets minder presteren.
Ik ben momenteel aan het kijken of ik de Lindell 500 variant of de Ruber bands variant neem.
Ik zeg voor deze units als je de ruimte heb, doen!
 
Ik weet het toch niet hoor. De buizen in de units zijn eigen aan het ontwerp. Het is afwachten of dit een overduidelijk verschil maakt. Op gearsluts zijn er ook tests gaande met andere transfo’s. Als je de buizen en transfo’s vervangt kost dat meer dan de unit zelve. Ik blijf er gewoon af en gebruik het originele ontwerp.
500 series is wel verleidelijk; het doet me denken dat het zowat de modular is van de outboard fx en processors :D.
 
De la-2a (C) zijn schaars geworden. Je betaald er nu tegen de 400 voor nieuw. Ik heb er nu zelf genoeg. 4 sets van alle smaken. En ze bevallen nog super. Leuke dingen . Het is ook de gedachte om een studio setup te hebben zoals top studio’s “most revered chain ever “hadden in d jaren 80. Nu nog de cloon van stam audio SA670. Dat zou vet zijn. Wie weet!
 
De la-2a (C) zijn schaars geworden. Je betaald er nu tegen de 400 voor nieuw. Ik heb er nu zelf genoeg. 4 sets van alle smaken. En ze bevallen nog super. Leuke dingen . Het is ook de gedachte om een studio setup te hebben zoals top studio’s “most revered chain ever “hadden in d jaren 80. Nu nog de cloon van stam audio SA670. Dat zou vet zijn. Wie weet!
Hoe gebruik je je chain Dre? Voor tracking, mixing, mastering of alles?

Ik zit een beetje te twijfelen of ik de pultec clone ga halen voor tracking en wellicht ook voor mastering. Dan heb ik er wel 2 nodig.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de eqp's gebruiken voor het opnemen van synths en drumcomputers.
 
Hoe gebruik je je chain Dre? Voor tracking, mixing, mastering of alles?

Ik zit een beetje te twijfelen of ik de pultec clone ga halen voor tracking en wellicht ook voor mastering. Dan heb ik er wel 2 nodig.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de eqp's gebruiken voor het opnemen van synths en drumcomputers.
Ik gebruik het bijna alleen voor mic stems tracking. Gitaar vooral drums en soms cello als dubblebass, percussie ;) “een raep “ spontaan.Jouw vraag kan ik geen antwoord op geven. Mss kan je er 1 lenen van iemand?
 
Ik gebruik het bijna alleen voor mic stems tracking. Gitaar vooral drums en soms cello als dubblebass, percussie ;) “een raep “ spontaan.Jouw vraag kan ik geen antwoord op geven. Mss kan je er 1 lenen van iemand?
Oke, dus geen 808 of moog opnames. Ik doe erg weinig met mics, heb ook geen goede, dus dat zal ik er erg weinig mee doen.
 
Oke, dus geen 808 of moog opnames. Ik doe erg weinig met mics, heb ook geen goede, dus dat zal ik er erg weinig mee doen.
Dat doe ik dus ook vaak (het meest) met Microphones omdat ik dat veel minder moeilijk vindt om te mixen. Gewoon in mijn kamertje de versterker open zetten en stereo twee mic fig8 u48 en u47 . Lijkt het meest op sidechain effect omdat alles waar teveel van is (freq )wordt compressed door de buis mic. Wat ik al zei daar heb je niets aan. Aan dit antwoord.

ik heb ook geen voorbeeld van een 808 MET en ZONDER eqp-kt. Alleen een voorbeeld met een heel klein beetje eq op de high. Daar heb je dus ook niets aan.
 
Hi Steve heb je de EQP-KT's nog? Bevallen ze een beeje?
Ik heb ze verkocht. Was toch niet wat ik zocht. De Analog heat heb ik wel nog… die heeft gewoon veel meer mogelijkheden uiteraard.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me sindsdien veel meer bewust geworden ben van het belang van een goede mix. Je moet zeker niet verwachten dat je mixen inneens 10 procent beter worden met eqp-kt’s.
 
ik zou ze ook eerder voor tracking gebruiken. juist de switching bied dan wat meer savety ivg met bv een vol parametric eq.
 
Back
Top